JacobBorke Skrevet Februar 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2012 Hallo! Jeg leser forskjellig flere steder om det er + eler - jeg skal koble fra (først) når jeg skal kutte strømmen da jeg skal sette inn ny spiller. Mange jeg har sett sier jord er på +, men har også hørt at dette ikke gjelder i bil, og at det her er -? Takk for svar, trenger litt hjelp i starten, og er livredd for å ødelegge noe! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JacobBorke Skrevet Februar 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2012 på spilleren er det e en gul ledning med svart stripe som ikke fører noe sted, men bare er kappet rett av, den er merket med mute. skal det gjøres noe med denne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2012 Det er minus som skal kobles av. Noen gamle britiske biler har + på karosseriet, men det er så sjeldent at du ikke trenger å tenke på det. Grunnen til at akkurat minus skal kobles av er ganske enkel; Når du skrur på minuspolen med en fastnøkkel eller skiftenøkkel, gjør det ikke noe om metallet på verktøyet kommer borti karosseriet. Skrur du derimot av plusspolen først, vil du få en solid kortslutning hvis verktøyet kommer borti metall i motorrommet. Er ikke verre enn det. Mute-ledningen er til fastmontert handsfreesett, så den trenger du ikke å gjøre noe med. Eneste du bør gjøre er å teipe enden godt slik at den ikke kan komme i kontakt med jord. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JacobBorke Skrevet Februar 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2012 Tusen takk for godt svar! Alle ledninger ellers er koblet sammen, med unntak av en blå med hvit stripe. På denne stikker det ut en ledning som også er kuttet og teipet, merket "system remote control". jeg trenger ikke koble disste to bkå sammen heller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Februar 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2012 Nei, den blå er remote til ekstern forsterker, så hvis du ikke har noen ekstern forsterker, så trenger du ikke gjøre annet enn å teipe over den ledningen ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JacobBorke Skrevet Februar 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2012 da har jeg et (siste?) spørsmål! den gamle spilleren er tatt ut, og skal nå sette inn den nye. Det er to iso-kontakter i bilen, den ene er brun, den andre er svart. Hvilken skal kobles hvor på spilleren? er 50/50, og aner ikke hva som kan gå galt, så vil helst ikke prøve meg frem. Kan laste opp bilde om det trengs Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2012 De to isokontaktene passer bare på riktig plass, den ene er til høyttalerne og den andre er til strøm til spilleren. Du kan ikke gjøre feil her :) Hvis du opplever at spilleren mister innstillinger når du tar ut nøkkelen, kan det hende du må bytte om rød og gul ledning ved isokontaktene dine. Dette pga forskjellige standarder på forskjellige bilmerker. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JacobBorke Skrevet Februar 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2012 Da var det endelig i boks, takket være god veiledning! fikk dog ikke koblet til antenne, da denne ikke så ut til å passe(?). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Februar 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2012 Er 2 forskjellige standarder på antennetilkoblingen. Er iso eller din. So du må sikkert ha ein overgang. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg