Gå til innhold

Bilstereo hjemme

Ranger emnet

aaensv

Anbefalte innlegg

tenker på å skaffe en kasse med to 12" kickere(meste kjøpes nede på MEKK i byen er ikke sikker på om det er innebygd forsterker, tviler) og front høytalere i første omgang :P så jeg skal bruke bilbatteri med batterilader? :p men kan jeg ha bilbatteriet inne på et rom hvor jeg er hele tiden? :P kan jo også bære batteriet ut hver kveld for eksempel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du ha ein forsterker til subbene og.

Men du kan jo ikke berre ha subb, du må jo ha andre høgtalere og. Skal du bruke bilstereohøgtalere her og, so må dei ha kasse. Og disse høgtalerene trenger og ein forsterker.

Eg ville helst hatt batteriet på eit anna rom. Når du ikkje bruker anlegget, er det jo greit at laderen lader opp batteriet att.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ha fronthøytalere og diskanter som andre høytalere i første omgang, går vell kanskje og kjøpe cdspiller til bil og bruke effekten den gir til og drive de? hvis det er høy nokk effekt fra cd-spilleren. ja, skjønte at jeg kom til og trenge forsterker, det er noe ala sånn kasse: http://reviews.cnet.com/car-subwoofers/kicker-comp-dc12-car/1707-6727_7-31438095.html så må nokk ha forsterker. men så det er ikke lurt å ha batteriet på rommet hvor jeg er? :P har et naborom som er en bod, kan man kanskje felle batteriet inn i en slags kasse og ha den der inne? :P så strekke kabler fra det rommet og til mitt rom?

EDIT: hvilke andre løsninger enn bilbatteri er det? :P

Endret av aaensv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo koste p[ deg AGM batterier, de gasser vel ikke, har du batterier med lufteslange saa kan den legges ut, men batteri i en bod med lufting, evt, bygge ei slags kasse med lufting rundt, er en god ide.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sånn omformer, som gir nok effekt, koster masse penger, så det tipper jeg du kan drite i først som sist.

Var jeg deg så ville jeg droppet disse planene, og ikke brukt ekstra penger på ting du ikke vil trenge den dagen dette skal inn i en bil. Da burde du heller bruke pengene på noen bedre suber (skal ikke så mye til å finne noe bedre enn kicker), bedre høyttalere osv, og la dette ligge til du får deg bil, så kjøper du deg heller et billig stereoanlegg til å ha hjemme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider