Gå til innhold

Kneppe lyd ved rattutslag

Ranger emnet

Tiller

Anbefalte innlegg

Jeg opplever fra tid til annen en klonkelyd når jeg svinger på rattet. Det virker som det kommer helst når jeg går fra fult rattutslagg på den ene siden til den andre.

(Merk: det er ikke klakk-klakk-klakk lyd som en får når drivkuta er gåen)

Lyden kan også komme når jeg svinger med bilen i ro eller i lav fart som å lukeparkere.

Når jeg kjører på humplete veier eller brostein hører jeg en også en annen lyd, høres ut som gåent fjærbeinslager / tårnlager lyd, men de er akkurat bytta så den kan ikke være de. Denne lyden er bare på høyre side.

Har trippelsjekka at det ikke er løse hjulbolter.

Hva kan det være?

Bilen det er snakk om er en 99mod Saab 9-3 SE.

Alfa Romeo 159 SportWagon
Fiat 850 Sedan

Puch Maxi S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som de nevnet i wheeler dealers da de mekket på en saab. Uansett, om det ikke er noen sprekker i torpedoveggen så kan det være at tannstangen knepper? Det har min gjort. Jeg helte på Omega 904 og da sluttet det helt :) fantastiske greier

Tannstang, er det det samme som styresnekke?

Fiat 850 Sedan

Puch Maxi S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styresnekke finner du som regel på personbiler som er fra 1970 eller eldre :P Du har nok tannstang og servo ;)

hehe, bare jeg som er vandt med å skru på gammle biler.

Men det kan altse være tannstanga som lager ulyden`? Må hele byttes ut da?

Fiat 850 Sedan

Puch Maxi S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg siterer Remulader her:

Samme som de nevnet i wheeler dealers da de mekket på en saab. Uansett, om det ikke er noen sprekker i torpedoveggen så kan det være at tannstangen knepper? Det har min gjort. Jeg helte på Omega 904 og da sluttet det helt :) fantastiske greier

Gjør et forsøk og se om det hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan godt være hele må byttes ja. MEEEEEEENNN før du bytter noe som helst så prøv dette :

http://www.ebay.co.uk/itm/Lucas-Power-Steering-Stop-Leak-and-Lubricant-REALLY-WORKS-/280825389420?pt=UK_Vehicle_Oils_Lubricants_Fluids&hash=item41627f616c

Den der er seig som sirup, kan blandes med alle oljer, og garanterer null lekkasje OG knepping. Jeg har allererde brukt en flaske, men kjøpt en til. Min lekker som fanden. Prøv dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider