Gå til innhold

Kjøpe amcar privat eller hos forhandler

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Jeg har absolutt ingen peiling på bedømmelse av brukte biler. Spesielt når det gjelder amcar. Om noen måneder har jeg forhåpentlig råd til å realisere drømmen om en amerikansk familiebil. Imidlertid blir jeg helt sikkert blendet av å se bilen "live". Stor fare for å bli lurt! Så hva er mest fornuftig? Stole på Phoenixuscars eller nbias, eller ta sjansen på å kjøpe privat. Vet at forhandlere naturligvis tar seg godt betalt for bilen, men de pengene spares kanskje raskt inn igjen på å ikke ende opp med et vrak?

Mvh

Cohiba

1987 5.0 T-bird (Ja, det er tilfeldig at det ble Forder fra 87)

1987 Ford Fiesta CL med den heftige 1.1L rekkefireren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En useriøs forhandler er ikke det skapte grann mere verdt enn et vanlig privatkjøp. Og i Amcarmiljøet er det MASSE tullinger! Sjekk ryktet til forhandleren først. Er han ok er det jo bedre å kjøpe hos han enn et privatkjøp mht klaging i ettertid.

Ser fra tid til annen folk som sier at de "holder på med amcar vel som mye pga det gode miljøet og samholdet som pga bilene".

Hvis noen fløler seg truffet, så unnskyld meg, men jeg driver gjerne på alene i garasjen i årevis hvis jeg kan SLIPPE å treffe en del av de mer suspekte typene i miljøet. For meg er det BILEN som står i fokus ihvertfall.

Gode miljø finnes helt sikkert lokalt flere steder, men det er MASSE folk som går på akkord med hederligheten sin for å få solgt deler/biler slik at de kan finansiere sitt eget bilprosjekt.

Ved kjøp av amcar anbefaler jeg alltid at du tar med en kjenner. Gjerne en som (selv om han har peil på amcars) ikke har så veldig sansen for den bilen du har lyst på. Da blir han ikke blendet. Og NB! hvis han kjenner selger bedre enn han kjenner deg, ta med deg noen andre!

Har du ikke amcar-venner, så ta med deg en Amcar-hater bare han har peil på bil. Han kan være "djevelens advokat" og påpeke alt han ikke liker på bilen.

Lykke til!

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider