codeman117 Skrevet Februar 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2012 Heisann! Klarte ikke holde meg lenge borte herfra.. Men siden jeg fikk god respons på et tidligere problem, så spør jeg igjen ;) Problemet er at jeg har byttet motor på bilen min, Ford Mondeo 02(2liter) og speedometeret fungerer ikke. Kabelen er koblet inn så vidt jeg vet, men har blitt fortalt at en sikring kan ha tatt kvelden. Jeg har såklart sett etter denne, men det var ikke så enkelt og finne det. I tillegg så er trip og kilometerstand borte, er kun sånne ---- Streker der nummererme skal være. Jeg har testet selve enheten, den fungerer. Takk for all hjelp ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AstraG Skrevet Februar 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2012 Er det ikke elektronisk system på speedometeret ditt? Har du sjekket at alle kontakter er satt i? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codeman117 Skrevet Februar 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2012 Det er elektronisk, ja. Men må innrømme at jeg er usikker på hvem kontakt det er. Men har sjekket det jeg klarte. Kan også nevne at en av kontaktene hadde vært fylt med snø, som smeltet og ble til vann. Jeg har fjernet det, men er det nok til og ødelegge eller kortslutte? Så ingen sikringer som har godt, og er kun speedometeret samt kilometer og trip som ikke fungerer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AstraG Skrevet Februar 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2012 Hvor sitter disse kontaktene du prater om da? Har du sjekket kontakter/sensorer på gearkassa? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codeman117 Skrevet Februar 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2012 Det er to kontakter som jeg vet om, som sitter på girkassa. De har jeg sjekket. Det er en med to ledninger og en med 3 ledninger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AstraG Skrevet Februar 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2012 Ok. Da ville jeg kanskje tatt ut instrumentpanelet og sjekket kontakter og ledninger baki der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Februar 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2012 Har du byttet kun motor, eller hjerne også? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codeman117 Skrevet Februar 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2012 Jeg har kun byttet motor, Samme hjerne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Februar 20, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2012 Hmm. Instrumentgruppa har kun en kontakt, og iom at resten virker, så jeg ville vel ha sjekka hastighetsføleren på girkassa og kontaktene der Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codeman117 Skrevet Februar 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2012 (endret) Du vet vel ikke tilfeldigvis hvilken kabel det er som går til føleren? Litt off-topic, men hva får en viftereim til og falle av eller ryke? Takk for all respons! ----------- Glem det med viftereim, ble ny servopumpe på meg gitt... =/ Men jeg lurer fortsatt på om det er den med to ledninger, om noen vet, Rop ut ! Endret Februar 20, 2012 av codeman117 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Februar 20, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2012 Er litt innviklet, fordi hastighetssignalet går til motorstyringa/PCM og den gir canbus signal ut igjen til instrumentgruppa. Viftereimbrudd kan komme av ytre påvirknig (stein el.l), dårlig reim, defekte løpe/strammehjul, eller ødelagt servopumpe/dynamo/vannpumpe/AC kompressor Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codeman117 Skrevet Februar 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2012 Skjønner. Jeg får ta og tafse litt mer oppi der. ;) Det var servopumpa som gikk. Bestilt ny, men fortsatt kjedelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codeman117 Skrevet Mars 4, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2012 Da er bilen oppe og går nok en gang, men selv om jeg søker og spør folk rundt, så ser det ut som ingen har en løsning på speedometeret mitt. Men håper det er noen som har en eller to gode ideér her? Nok en gang, takk ! = ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codeman117 Skrevet Mars 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2012 En liten oppdatering på problemet mitt, Har funnet ut at speedometerkabelen er den med 3 ledninger og går inn på siden av girkassen. Midterste ledning er kuttet, men mener at det var sånn tidligere, men skal da prøve og se litt nærmere på det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg