Pr3cis Skrevet Februar 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2012 Hei, Har en slags knekkelyd i fremstillinga. Den kommer typisk når jeg skal rygge etter jeg har kjørt fremover, og motsatt. Synes det er vanskelig å finne utav hvilke foring/opphengkule det kan være. Noen som har noe tips for hvordan jeg lettere kan lokalisere knekkelyden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Februar 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2012 Calipper som henger? Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pr3cis Skrevet Februar 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2012 Nei er ikke det, men kan det kanskje være det stabstaget som går under hele bilen?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
- Pal - Skrevet Februar 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2012 syns det høres ut som sliten drivknute jeg. Da min var gåen kom det en kneppelyd de første meterne man kjørte fremover, hadde dog aldri noen lyd ved rygging. jekk opp bilen og se om alle mansjetter er hele, er det en som har sprukket/åpnet seg(og du evt. ser tydlelig at det har kommet greas ut) så er det mest sansylig denne som har tatt kvelden. Hvis alle mansjetter er hele så må du nesten prøve å høre hvor lyden kommer ifra. Og mens du har jekket opp bilen så går det jo an å se etter slark i bærearmene etv, kan jo være dette som er galt også. Men holder en knapp på drivknute. Siter 1995 Audi a4 1.8adr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pr3cis Skrevet Februar 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2012 Hadde ikke tid til å sjekke så mye idag, men har sjekket drivknutene, og mansjettene er like hele.. Samt at det er ikke lenge siden jeg bytta den på venstre side, og føler at gåen drivknute oppfører deg litt annerledes enn denne "knekkelyden" Nå er det straks 14 dager på jobb, så får kikke mer når jeg kommer hjem :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
- Pal - Skrevet Februar 20, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2012 hvis dem var bytta på samme tid sist og det ikke er lenge siden venstre måtte byttes så er det jo ikke usansyig at det er den høyre som er klar for ut skifting nå. tja, min oppførte seg i hvert fall ikke så mye anderledes enn at den sa, "knepp, knepp, knepp..."(syns selv det var mer "klunk" men fått høre det at drivknutte knepper mens armer klunker :P) de første meterne når man starta fra stillestående. Hadde den inne på verksted for noe andre greier, da den hadde denne lyden i knuta og da jeg henta bilen fikk jeg beskjed om at det var på tide å bytte bærearmer pga. ulyd,(hadde også en kompis som mente det samme) en stund etterpå bytta jeg knuta og ingen mere lyd:D prøver ikke å presse gjennom at det er knuta de som er gåen, mer det at du IKKE må ta det verkstede® sier for god fisk om du skulle sende den på et for diagnose. Men detta viste du vel gjerne fra før :P Siter 1995 Audi a4 1.8adr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pr3cis Skrevet Februar 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2012 MEn lyden kommer fra venstre side :P Er temmelig sikker på at det ikke er drivknuta. Er drivknuta gåen så hører man det når man rygger/kjører fremover ved full sving! MEn jeg reiser ikke ut før mandag, så nå skal jeg få sett på det i helgen :) Jeg kjøpte ikke Audi for å sende den på verksted hver gang det skjer noe galt, da hadde det blitt en jævla dyr bil :P hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2012 Sjekk hjulopphenget for slitte foringer. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pr3cis Skrevet Februar 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2012 Will do! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
- Pal - Skrevet Februar 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2012 Jeg kjøpte ikke Audi for å sende den på verksted hver gang det skjer noe galt, da hadde det blitt en jævla dyr bil :P hehe hehe, sant det... Siter 1995 Audi a4 1.8adr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
- Pal - Skrevet Februar 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2012 MEn lyden kommer fra venstre side :P Er temmelig sikker på at det ikke er drivknuta. Er drivknuta gåen så hører man det når man rygger/kjører fremover ved full sving! da skal du se jeg også satser på hjuloppheng ;P Siter 1995 Audi a4 1.8adr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg