vonclutch Skrevet Februar 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2012 Hvor mye vil det koste å omlakkere en hel bil (sedan) på verksted? Tenker da ift fargeskifting. Går det ev an å gjøre slikt selv, med "kjøpelakk"? Anbefalinger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Februar 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2012 Tja hvor langt er et tau ? Priser variere stort på hva som skal gjøres, lakk innvendig og utvendig ? er det rust, skader, striper, steinsprut osv som må utbedres før lakkering, hvilken farge, tett eller effekt farge, skal plastdetaljer som støtfangere, speil, lister osv også lakkeres. Det greieste er at du tar turen innom forskjellige lakkverksteder så dei får se på bilen for å kunne gi en nøyaktig pris på arbeidet. Og prisene varierer etter geografien, er det midt i en stor by er det dyrere enn om det er avsides til Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vonclutch Skrevet Februar 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2012 Hva med "selvlakkering" - er det kanskje litt for risky med mindre du er veldig erfaren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdak Skrevet Februar 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2012 "Selvlakkering" kan være veldig skummelt. Resultatet avhenger av hvilken lakk du bruker, hvordan grunn-arbeidet er blitt gjort og hvor nøyaktig du har vært. I tillegg er det en veldig stor fordel om selve lakkeringen utføres i lakkboks. Dersom du ikke har noe som helst erfaring vil jeg fraråde deg å hellakkere bilen din med det første. Hellakkering burde absolutt utføres av profesjonelle. Eventuelt kan du starte med å prøve deg frem med små-deler til du føler deg mer trygg på lakkeringen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Februar 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2012 Hvor mye vil det koste å omlakkere en hel bil (sedan) på verksted? Tenker da ift fargeskifting. Går det ev an å gjøre slikt selv, med "kjøpelakk"? Anbefalinger? Skal alt gjøres på verksted? I så fall kan jeg tenke meg at vi snakker om 40.000 kr +++ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vonclutch Skrevet Februar 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2012 Ja, jeg tenkte på verksted. 40+ er jammen ikke billig... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soerheim Skrevet Februar 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2012 Får du helfoliert bilen får du sannsynligvis byttet farge på bilen til under halve prisen + du kan bytte tilbake til den gamle fargen når du vil :) Siter Den som har begge beina på jorda, står stille. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg