Laaars Skrevet Mars 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2004 Er dette noe man kan gjøre selv? Og har noen her gjort det? Hvordan går ma frem da? Skal ha krommet noe stål og noe plastikk. Eller er det best å sende det bort og la noen profesjonelle gjøre det? Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Mars 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2004 Finnes flere tråder om dette. Søk. Hvis du vil gjøre det selv har de det du trenger på http://www.gasolin.no 3.000kr for settet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Decepe Skrevet Mars 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2004 Biltema har kromlakk... Du kan jo prøve den. Tror resultatet blir litt "primitivt" men det koster jo bare 50kr elns så det er jo verdt et forsøk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Mars 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2004 hehe, ja, jeg tenkte faktisk på det.... med litt fantasi kan det jo se ut som krom. Må man gjøre skikkelig arbeid, eller er de bare å sprute på? Eller er det fram med grunning og sandpapir? Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pololars Skrevet Mars 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2004 Den "krom" lakken er sølvgrå.. :o Siter Eat Sleep Volkswagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Decepe Skrevet Mars 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2004 Jeg tenkte jeg skulle prøve den kromlakken på en ølholder fra biltema. Så kan jeg legge ut bilder av resultatet ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Mars 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2004 Det er bra... hehe. Selv skal jeg bruke den på litt metall og plastikk. (Nevnte kanskje det men, jaja). Sleng ut bilder :) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mars 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2004 Gasolin.no leverer som nevnt et sett til 3000,- Fra Sverige får du et sett som fester forkrommingen også på plast og lakkerte flater til 6000,- I gamle dager (rundt år 1990) brukte jeg et firma som het Hønefoss Krom & Nikkel. De lot meg gjøre grunnarbeidet sjøl slik at prisen ble lav. Husker jeg betalte 100kr for å kromme sidestøtta til motorsykkelen. Vet ikke om de eksisterer ennå. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Decepe Skrevet Mars 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2004 Er vel bare å ta en tur på gulesider. Vet at det finnes noen i oslo som driver med dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Mars 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2004 Blir litt dyrt med disse settene man kan gjøre det selv med.... Men altså, i Tyskland f.eks er det jo veldig populært med disse Pirelli-felgene. De er jo blanke og fine. Folk snakker mye om Autosol her... er dette en mulighet til å få det blankt? Helst speilblankt? Litt pussing, plansliping og Autosol? Eller hvordan går man fram da? Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polo-1992-xtreme Skrevet Mars 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2004 angående chrom-lakk fra biltema, så duger ikke dette særlig bra..! jeg brukte det på felgene mine(på en Suzuki FZ-moped)...og hvis jeg kom nær med noe som inneholdt fett(som f.eks fingre),så oksiderte lakken, og så helt jævlig ut..men heldigvis skjedde ikke dette på selve felgene, men på en liten metallbit som jeg testet på...så det gjelder å holde fingrene fra fatet..he he men den lakken er jo heller ikke den dyreste da, så du kan jo prøve!! Lykke til da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Decepe Skrevet Mars 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2004 polo-1992-xtreme gjelder det etter at lakken har tørket? For det er jo ganske kjipt, må nesten legge klarlakk på toppen da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Mars 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2004 Det med klarlakk var jo ikke så dumt, om det hjelper. Skal kjøpe en boks krom-lakk og teste på både noe metall og noe plastikk. (Fikk en gammel defekt Nintendo av en i klassen, den skal lakkeres) :) Er det andre steder enn Biltema de selger kromlakk? Torshov kanskje? Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet Mars 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2004 om kromlakken til biltema er som den dem har på torshov så tåler den ingenting.. om man tar på den blri den stygg.. ikke kan den vaskes skikkelig uten å flasse eller bli ødelagt. og den er ikke overlakkbar, altså kan man ikke legge klarlakk over. Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Decepe Skrevet Mars 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2004 Originally posted by Helios om kromlakken til biltema er som den dem har på torshov så tåler den ingenting.. om man tar på den blri den stygg.. ikke kan den vaskes skikkelig uten å flasse eller bli ødelagt. og den er ikke overlakkbar, altså kan man ikke legge klarlakk over. Men man kan vel prøve? ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg