Gå til innhold

Forkromming

Ranger emnet

Laaars

Anbefalte innlegg

Er dette noe man kan gjøre selv? Og har noen her gjort det?

Hvordan går ma frem da?

Skal ha krommet noe stål og noe plastikk.

Eller er det best å sende det bort og la noen profesjonelle gjøre det?

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja, jeg tenkte faktisk på det.... med litt fantasi kan det jo se ut som krom.

Må man gjøre skikkelig arbeid, eller er de bare å sprute på?

Eller er det fram med grunning og sandpapir?

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gasolin.no leverer som nevnt et sett til 3000,-

Fra Sverige får du et sett som fester forkrommingen også på plast og lakkerte flater til 6000,-

I gamle dager (rundt år 1990) brukte jeg et firma som het Hønefoss Krom & Nikkel. De lot meg gjøre grunnarbeidet sjøl slik at prisen ble lav. Husker jeg betalte 100kr for å kromme sidestøtta til motorsykkelen. Vet ikke om de eksisterer ennå.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt dyrt med disse settene man kan gjøre det selv med....

Men altså, i Tyskland f.eks er det jo veldig populært med disse Pirelli-felgene. De er jo blanke og fine. Folk snakker mye om Autosol her... er dette en mulighet til å få det blankt? Helst speilblankt?

Litt pussing, plansliping og Autosol? Eller hvordan går man fram da?

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

angående chrom-lakk fra biltema, så duger ikke dette særlig bra..!

jeg brukte det på felgene mine(på en Suzuki FZ-moped)...og hvis jeg kom nær med noe som inneholdt fett(som f.eks fingre),så oksiderte lakken, og så helt jævlig ut..men heldigvis skjedde ikke dette på selve felgene, men på en liten metallbit som jeg testet på...så det gjelder å holde fingrene fra fatet..he he

men den lakken er jo heller ikke den dyreste da, så du kan jo prøve!!

Lykke til da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med klarlakk var jo ikke så dumt, om det hjelper.

Skal kjøpe en boks krom-lakk og teste på både noe metall og noe plastikk. (Fikk en gammel defekt Nintendo av en i klassen, den skal lakkeres) :)

Er det andre steder enn Biltema de selger kromlakk? Torshov kanskje?

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om kromlakken til biltema er som den dem har på torshov så tåler den ingenting.. om man tar på den blri den stygg.. ikke kan den vaskes skikkelig uten å flasse eller bli ødelagt. og den er ikke overlakkbar, altså kan man ikke legge klarlakk over.

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Helios

om kromlakken til biltema er som den dem har på torshov så tåler den ingenting.. om man tar på den blri den stygg.. ikke kan den vaskes skikkelig uten å flasse eller bli ødelagt. og den er ikke overlakkbar, altså kan man ikke legge klarlakk over.

Men man kan vel prøve? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider