Gå til innhold

Diverse feil '95 Passat

Ranger emnet

fmondeo2

Anbefalte innlegg

Noen spørsmål om noen saker på Passat 95

Lampen blinker på dasjbord for vann/kjølevann. Det er nok kjøleveske. Noen som vet hva det være.

Det samme med Airbag lampa. Den har visstnok også varsling for lysfeil eller defekte pærer, elektr feil. Er dette riktig.

Kjølevanntempratur kommer sjelden over 70 grader under kjøring. Står den på tomgang oppnår den normal temprarur. Hva kan være feil her. Skulle ikke være nodvendig å dekke til grillen om vinteren.

Selv om bilen ikke er ny går den ei klokke aldri problemer.

Har hvert ett par ganger på Møller å kjøpt orginal deler til bilen og de i deleutsalget blir nesten irretert og får høre bilen er for gamell.Ikke akkurat god service på jeg si. Å bytte bil er uansett ikke aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blinkende arsellampe for kjølevann kommer mest sannsynlig fra defekt temperaturbryter for kjølevann eller løs ledning til denne.

Når det gjelder airbag så ta diagnose, du får da opp hva som er galt. Bilene ble levert både med og uten autocheck. Om du har dette så vil du få (alarm)varsel om det meste i displayet.

Defekt termostat er årsaken når kjølevannstemperatur ikke kommer over ca 70 grader. Det aller meste av deler til denne bilen er å oppdrive hos Møller. Er de irriterte så er det kundebehandleren det er noe feil med, intet annet ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at glasspæra under varmeapperat og som delvis lyser ned i askebegret er gått. jeg bytta den i høst men er gått på nytt. At den skal ryke etter kort tid litt merklig, men der er fra Biltema.Skal prøve Osram isteden evnt bygge inn en hvit lysdiode der som skal holde bilen ut.

Høyre pære i instrument er også mørk men det er så mye styr å komme til det. Hadde ute hele delen i høst fordi speedometeret fuska/slura og fikk tak i ett hos hoggern med tilnærmet samme kjørelengde som fungerer normalt.

Varmetrådene i bakruta funger ikke men jeg tror det er ett rele som styrer dette,men har ikke funnet ut hvor dette sittter. Bryteren til bakruta har jeg bytta. Trolig dette kan ha innvirkning på Airbaglampa

Lenke til kommentar
Del på andre sider