Gå til innhold

Servo-olje lekkasje Omega B

Ranger emnet

jimmen

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nå gått til innkjøp av en Omega B, 2.5TD.

Desverrre fant jeg ut at den lekker Servo olje, ganskje så mye også! Ca 1 liter i uka..

noen som har ett hurtig og lett tips?

Jeg har ikke fått lakt meg under bilen og sett, men sett litt under pansret.

Men der er det som mye koks rundt omkring pga en tidligere eksos lekkasje, så er litt usikker..

97- Volvo V70R AWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første du burde gjøre er å vaske motoren. Er det mye koks rundt om i hele motorrommet, har motoren godt av en vask! Det kan også gjøre det lettere å finne lekkasjen. Jeg har selv ikke gjort så mye med servoen, så jeg har ikke store kunnskaper der; men regner med det er en foring som er slitt, eller en overgang.

/// BIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, hvis du tar litt forhåndsregler, så går motorvask veldig fint! Pass på at pluggene er tett, at dekselet rundt ECU er tett, og at andre elektriske deler ikke står uten isolasjon. Vaskemiddelet du bruker burde også være ment for motor. Du kan bruke høyttrykkspyler, men denne MÅ(!) du holde på god avstand, for å ikke ødelegge noe!

/// BIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Hadde det samme problemet, bare min var ikke så ille. Etter og ha vert under den så viste det seg at den hadde fått seg en smell i styresnekken. Det jeg gjorde først var og bytte den. Det var nor drit og jeg anbefaler ikke og gjøre det. Det som eventuelt kan gjøres er og gå til innkjøp av "omega olje". Om di har kalt den det for det er omega som har det problemet vet jeg ikke. Men det er en pakkningsmykner som gjøre at leddene går lettere sammen. For jeg hadde gitt den en liten støy sånn at konen på styreleddet hadde satt seg fast i simmeringen på Styresnekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider