clone baby Skrevet Mars 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2004 Hei.. Jeg har alltid lurt på hva forskjellen av 6x9 2-veis og 6x9 3-veis var. Hittil har jeg sett att prisen på 2-veis ht. er litt dyrere enn 3-veis ht. Hvorfor? :confused: Og er 6x9 4-veis ht. noe og satse på? evt. hvorfor? Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mars 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2004 3-veis = bass + mellomtone + diskant. 2-veis = bass/mid + diskant. De mest seriøse pleier å være 2.veis, derfor prisen. Vil tro at det enkelt og greit ikke er plass nok oppi der til et skikkelig mellomtoneelement. Dermed er det en bedre løsning med et mer kvalitetselement som bass/mid. 4-veis ville jeg holdt meg langt unna. Er vel også en ulempe med dårlig delefilter i 3 og 4 veis. Ikke så veldig bra i 2-veis heller, men de krever mindre med komponenter. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mammut89 Skrevet Mars 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2004 det er bare et dårlig forsøk på å tjene mer penger. Du hører nok ikke store forskjellen. Men hvis du sammenligner hvem som helst 6x9 med et komponentsett i samme prisklasse så får du en aha opplevelse. Ikke nødvendigvis i hvor høyt det går men hvor reint det spiller. Siter Build hard Play Loud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg