Beinet1 Skrevet Februar 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2012 (endret) Hei, Jeg utførte et bytte av topp + toppakkning på bilen min for litt siden grunnet utette ventiler på den forige toppen. Jeg observerte at det var bra med riper i sylinder nr. 4. Kan ikke si at jeg likte det jeg såg. Bilen har likevel gått problemfritt 5000km etter dette bortsett fra at oljeforbruket kunne vært noe lavere (naturligvis) I utgangspunktet så ønsker jeg ikke å gjøre noe med dette da denne motoren får gå så langt det går i denne omgang. Det eneste jeg vet er at disse ripene ikke var der for 35000km siden da jeg byttet topp og toppakkning på den da, så det har kommet i mellomtiden. Noen med et erfarent øye som kan forklare hva disse ripene er fra og hvorfor de har oppstått? Indiketer sot / svart belegg på toppen av stemplene forbrenning av olje? Et alternativ er å bytte sylinderforinger og stempelringer, men har lite lyst til dette nå :) Endret Februar 22, 2012 av Beinet1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.