Beinet1 Skrevet Februar 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2012 (endret) Hei, Jeg utførte et bytte av topp + toppakkning på bilen min for litt siden grunnet utette ventiler på den forige toppen. Jeg observerte at det var bra med riper i sylinder nr. 4. Kan ikke si at jeg likte det jeg såg. Bilen har likevel gått problemfritt 5000km etter dette bortsett fra at oljeforbruket kunne vært noe lavere (naturligvis) I utgangspunktet så ønsker jeg ikke å gjøre noe med dette da denne motoren får gå så langt det går i denne omgang. Det eneste jeg vet er at disse ripene ikke var der for 35000km siden da jeg byttet topp og toppakkning på den da, så det har kommet i mellomtiden. Noen med et erfarent øye som kan forklare hva disse ripene er fra og hvorfor de har oppstått? Indiketer sot / svart belegg på toppen av stemplene forbrenning av olje? Et alternativ er å bytte sylinderforinger og stempelringer, men har lite lyst til dette nå :) Endret Februar 22, 2012 av Beinet1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg