Gå til innhold

Riper i sylinder

Ranger emnet


Beinet1

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg utførte et bytte av topp + toppakkning på bilen min for litt siden grunnet utette ventiler på den forige toppen. Jeg observerte at det var bra med riper i sylinder nr. 4. Kan ikke si at jeg likte det jeg såg. Bilen har likevel gått problemfritt 5000km etter dette bortsett fra at oljeforbruket kunne vært noe lavere (naturligvis) I utgangspunktet så ønsker jeg ikke å gjøre noe med dette da denne motoren får gå så langt det går i denne omgang. Det eneste jeg vet er at disse ripene ikke var der for 35000km siden da jeg byttet topp og toppakkning på den da, så det har kommet i mellomtiden. Noen med et erfarent øye som kan forklare hva disse ripene er fra og hvorfor de har oppstått? Indiketer sot / svart belegg på toppen av stemplene forbrenning av olje?

 

DSCN3864.jpg

 

DSCN3867.jpg

 

DSCN3869.jpg

 

Et alternativ er å bytte sylinderforinger og stempelringer, men har lite lyst til dette nå :)

Endret av Beinet1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår