Gå til innhold

Deffekt Hallgiver i fordeler ? Symtomer? Eller andre ting ?

Ranger emnet

MazdaHelge

Anbefalte innlegg

Har vært på Verksted i dag å tatt diognose av bilen, der kom det opp kode 0203 Hall-signal / ingen signal

Verstedet mente det var Hall-sensoren som var ødelagt.

Mye arbeid og bytte denne ? Den er relativ dyr på Møller og Mekonomen :(

Problemet er at bilen slutter og gasse selvom man trykker på gasspedalen når man kjører . Etter ca 30 min kjøring. Kommer og går etter ca 2-3 min mellomrom

Noen ide eller tips ?

Kansje noen har en brukt Hallgiver i Hordalandsområde?

Endret av MazdaHelge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil på hallgiver pleier visst gjerne å være temperaturavhengig.

Derfor ikke helt usannsynlig at den kan være problemet om det kommer etter 1/2 time.

Er ikke sikker på hva du kan få av feilkoder for dette siden den virker det meste av tiden, kanskje noe med "intermittent"

Muligens best å kjøre til problemet oppstår og ikke stoppe motoren igjen før diagnoseutstyret kobles til.

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært en tur i dag både på Møller bil og snap drive. Dem tok tok ny test av motoren, denne gang med motoren i gang. Hallsensor viste ikke på testen!! Fikk beskjed at jeg kunne bytte Temperaturgiver for motorstyring. Denne er nå byttet, men syntes problemet er det samme. (Gasspedal vandrer og gir gass av seg selv) Henger på gassen, dette gir seg så snart jeg stopper motoren og starter på nytt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår