Gå til innhold

2.3 AAR, bruker litt vann.

Ranger emnet

gutt78

Anbefalte innlegg

Hei,

Oppdager at min AAR bruker litt kjølevæske, på ca 9dager har nivået i tanken gått ned med 1cm. Siden jeg toppet til MIN sist gang....

- sjekket oljen, den ser fin ut. Skiftet den i januar.

- røyker ikke hvit av eksos når den er varm.

- svetter litt på toppdekslet forkant, ellers tett motor sett fra utsiden.

Kan det være lekkasje et sted? Noe kjente steder man bør sjekke?

Kan ikke se noe synlig lekkasje..om jeg tar av platen under motor, får jeg sett på vannpumpen da? Hva med slanger inn på varmeapperat etc.....

Må vel kanskje trykkteste greiene, hvor lang tid bruker et verksted på det?

2002 Audi A6 2.4 Quattro Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verkstedet skriver nok sikkert en arbeidstime for trykktest.

Om bilen lekker vi jeg nok tippe at du ville sett det på bakken nå som den er så hvit og fin! :p

Det kan hende at du har skade på topp-pakningen din. Trenger ikke være rare skaden. Da forsvinner som regel kjølevæsken ut eksosen. I og med at det er snakk om så lite så er det ikke sikkert du merker noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg inntil videre bare etterfyller, men skriver ned når og hvor mye. Å skifte toppakning koster jo over 10 lapper på verksted, uaktuelt for meg å gjøre det selv. Samtidig måtte jeg skiftet komplett registersett etc...så da er det sikker 15 lapper+++. Blir litt mye, bilen kan jo gå lenge med slik den er i dag.

Men som sagt, en trykktest av kjølesystem/komptest av motor er kanskje lurt.

Bilen brukes kun til småkjøring..men kjøres alltid varm. Kjører ca 3 mil hver dag i snitt.

2002 Audi A6 2.4 Quattro Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider