240 V8 POWER Skrevet Mars 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2004 http://www.volvofreaken.com står det godkjente produktendringer på volvo 240.. der står alt dere trenger å vite for å godkjenne v8 i 240! SJEKK NEDERSTE INNLEGGET HER.... om elektrisk.. Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Mars 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2004 tror nok man får svar på det meste av dette her i gamle tråder på forumet.. Vært flott hvis noen gidder å ta seg jobben med å lese gjennom alle og så poste det viktigste i en ny tråd som så kunne blitt satt som sticky.. Da slepper vi en ny v8 tråd i uka... Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mars 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2004 ja. da kan vi i såfall referere tilbake til den gamle :) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mars 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2004 Originally posted by 240 V8 POWER jajaa jeg vet at man må ha dieselfjærer, stor bremsekraftforsterker og støttestag osv.. er ikke det jeg skal skrive.. :D det jeg lurer på er hvordan man får inn v8 motoren? evt. en 350 motor med automat kasse. passer kassa så den kommer rett opp i hullet til girstanga på volvo kassa? for og si det på den måten hehe.. hva må modifiseres av elektrisk osv.? må radiator byttes? osv osv osv.. hadde vært greit med en steg for steg oppskrift her kanskje? så kunne folk bare sett på den hvis det var noe de lurte på. du får vel inn motoren med en motorjekk eller hva det heter? * tror giroverføringen kommer ut på rett sted jeg har hørt 350 motorer er veldig enkle å koble til. jeg regner med du trenger en større radiator kanskje, samt du må ha en oljekjøler til automaten. kjøper du en 260 radiator feks. har den innebygget kjøler! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet Mai 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2004 hvordan blir det med elektrisk da? indikatorlamper osv. i volvo dæsjen? speedometerwire vet jeg du får kjøpt som passer i volvo instrumentet.. Hva med den feite kontakta som sitter inntil torpedoen ved toppen, der den ene delen går til bilen og den andre kommer fra motoren, hva skjer med den med V8? Må det kobles i hue og ræva? Noe annet elektrisk på motoren, bortsett fra dynamo og starter skulle vel ikke være det største problemet.. det er den feite kontakta som jeg tror kan bli et problem! Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 Originally posted by 240 V8 POWER hvordan blir det med elektrisk da? indikatorlamper osv. i volvo dæsjen? speedometerwire vet jeg du får kjøpt som passer i volvo instrumentet.. Hva med den feite kontakta som sitter inntil torpedoen ved toppen, der den ene delen går til bilen og den andre kommer fra motoren, hva skjer med den med V8? Må det kobles i hue og ræva? Noe annet elektrisk på motoren, bortsett fra dynamo og starter skulle vel ikke være det største problemet.. det er den feite kontakta som jeg tror kan bli et problem! Jeg vurderte å montere 350tpi i min 242.. ble fortalt at det var meget enkelt å koble ledningsnettet. En forgassermotor er selvsagt enklere, men det krever mer bensinpenger. Ellers, oljenivå, temp, etc. går vel rett over? Det som ikke passer: 4 syl turtelleren. jeg regner med 350tpi'en trenger el bakaksel, da volvo sine moderne motorer trenger det. litt ekstra info: du må helt sikkert ha deg noen kraftige bensinpumper, retur til tanken (med mindre du har inj. allerede). ledningsnett må implementeres, men det skal som sagt ovenfor være enkelt (iflg. amcar fyr jeg snakket med). Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet Mai 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 en kamerat legger 305tpi i en gammel opel rekord om dagen..er ikke akkurat få ledninger å rydde opp i...ville nok gått for gasser V8...en 427 feks :D det enkle er ofte best :) Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet Mai 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 Turtelleren kan justeres for 8 sylindere.. Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mai 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2004 Originally posted by volvo242TIC en kamerat legger 305tpi i en gammel opel rekord om dagen..er ikke akkurat få ledninger å rydde opp i...ville nok gått for gasser V8...en 427 feks :D det enkle er ofte best :) og et bensin forbruk på ca.. *SLURP* ? :D hehe Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet Mai 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2004 Originally posted by DaButcher Ellers, oljenivå, temp, etc. går vel rett over? går vel rett over ja... ingen som vet dette sikkert da? ingen som har lagt i v8 i volvo som vet hva som må gjøres elektrisk? Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Mai 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2004 hmmmmmz!!! v8 :/ firer elr femmer me turbo :D men uanns stå på :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg