Gå til innhold

skranglig i eksosanlegg, katalysator?

Ranger emnet

olemk

Anbefalte innlegg

Hei, fikk for noen dager siden en irrterende skrangling i eksosanlegget, høres ut som det kommer fra den ene katalysatoren så tenkte kanskje innmaten har løsnet, hva kan jeg gjøre for å få den ut? knuser vel sikkert litt etter litt og tetter tilslutt ekosen? og hvor lang tid kan det ta?

takker for alle svar og forslag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om innmaten i katalysatoren er løsnet er det nok bare å demontere å kjøpe ny. En katalysator er ikke noe man demonterer for å reparer :P

Tenkte egentlig bare å fjerne innmaten så lenge, men har hørt noe om at det kan tulle litt med lamdasystemet? :S

veit du om det er doble lamdasonder på en 1997 2,6 v6 Q?

og hvor kan jeg få tak i disse erstatningsrørene for kat? har nemlig googlet en stund nå :L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du rører katalysatoren, burde du forsikre deg om at det ikke bare er noe som henger løst. En venn av meg sendte bilen inn på verkstedet på grunn av dette, og fikk beskjed om å bytte kat.en. Vi fant ut at det skader ikke å prøve alt annet (som ikke koster) før noe som helst byttes - og vi hadde rett. Eksosanlegget hang litt løst, som gjorde at det vibrerte mot bilen. Var bare å stramme til så var alt i orden.

/// BIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du rører katalysatoren, burde du forsikre deg om at det ikke bare er noe som henger løst. En venn av meg sendte bilen inn på verkstedet på grunn av dette, og fikk beskjed om å bytte kat.en. Vi fant ut at det skader ikke å prøve alt annet (som ikke koster) før noe som helst byttes - og vi hadde rett. Eksosanlegget hang litt løst, som gjorde at det vibrerte mot bilen. Var bare å stramme til så var alt i orden.
Har selv bekrefta at det er innmaten :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kvittet meg med katalysatorproblemet :)

så jeg fortsetter bakover, ikke sånn i toppform resten av eksosanlegget heller, men er det noen som vet om billig catbacks fra ebay holder et par år? eller i det minste passer?

her er et av dem

http://www.ebay.com/itm/97-02-AUDI-A4-S4-B5-2-7L-V6-EXHAUST-CAT-BACK-SYSTEM-/250844165227?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a677a346b

synes det ser ganske likt ut, sånn i forholdt til svinger osv, men klarer ikke helt å plassere hvor festene sitter på bildet. så står det jo både 2,7 og s4 på annonsen så er ikke så rart om det ikke passer 100%.

noen som har erfart noe her?

Endret av olemk
Lenke til kommentar
Del på andre sider