olemk Skrevet Februar 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2012 Hei, fikk for noen dager siden en irrterende skrangling i eksosanlegget, høres ut som det kommer fra den ene katalysatoren så tenkte kanskje innmaten har løsnet, hva kan jeg gjøre for å få den ut? knuser vel sikkert litt etter litt og tetter tilslutt ekosen? og hvor lang tid kan det ta? takker for alle svar og forslag! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AstraG Skrevet Februar 24, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2012 Om innmaten i katalysatoren er løsnet er det nok bare å demontere å kjøpe ny. En katalysator er ikke noe man demonterer for å reparer :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemk Skrevet Februar 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2012 Om innmaten i katalysatoren er løsnet er det nok bare å demontere å kjøpe ny. En katalysator er ikke noe man demonterer for å reparer :P Tenkte egentlig bare å fjerne innmaten så lenge, men har hørt noe om at det kan tulle litt med lamdasystemet? :S veit du om det er doble lamdasonder på en 1997 2,6 v6 Q? og hvor kan jeg få tak i disse erstatningsrørene for kat? har nemlig googlet en stund nå :L Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 27, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2012 Er 99% sikker på at du kun har lambda før kat, fjerning av innmat vil da ikke påvirke noe annet enn CO utslipp. Motoren vil gå like bra som før, eller bedre. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemk Skrevet Februar 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2012 Er 99% sikker på at du kun har lambda før kat, fjerning av innmat vil da ikke påvirke noe annet enn CO utslipp. Motoren vil gå like bra som før, eller bedre. Da blir det nok frem med kosteskaftet :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2012 Kosteskaft nytter lite her, et stort og langt skrujern, samt en hammer er det riktige verktøyet. Ikke pust inn støvet ! Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemk Skrevet Februar 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2012 Leste et sted at ved å kun fjærne innmat i kat, vil man få en stygg hul lyd? er det da bedre å bare bytte ut hele kat med et rør? og hvordan går det i og med at jeg har to katalysatorer, at jeg kun fjerner en? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
weakzor Skrevet Februar 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2012 Vil nok muligens få en litt hul lyd, men det tror jeg ikke du vil legge merke til! :) Det beste er om du bytter den ut med et rør ja, for da slipper du mye drittjobb :P Det skal ikke ha noe å si om du fjerner en av de tror jeg :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BaardI Skrevet Februar 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2012 Før du rører katalysatoren, burde du forsikre deg om at det ikke bare er noe som henger løst. En venn av meg sendte bilen inn på verkstedet på grunn av dette, og fikk beskjed om å bytte kat.en. Vi fant ut at det skader ikke å prøve alt annet (som ikke koster) før noe som helst byttes - og vi hadde rett. Eksosanlegget hang litt løst, som gjorde at det vibrerte mot bilen. Var bare å stramme til så var alt i orden. Siter /// BIS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemk Skrevet Mars 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2012 Før du rører katalysatoren, burde du forsikre deg om at det ikke bare er noe som henger løst. En venn av meg sendte bilen inn på verkstedet på grunn av dette, og fikk beskjed om å bytte kat.en. Vi fant ut at det skader ikke å prøve alt annet (som ikke koster) før noe som helst byttes - og vi hadde rett. Eksosanlegget hang litt løst, som gjorde at det vibrerte mot bilen. Var bare å stramme til så var alt i orden.Har selv bekrefta at det er innmaten :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemk Skrevet Mars 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2012 Bruker det å gå greit å løsne eksosrøret fra grenrøret? :P har sett for meg at det kan bli et hellvette :L Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2012 Om boltene er rustet i filler så må de kappes og erstettes med nye. Utenom det er det ingen problemer. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemk Skrevet Mars 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2012 Om boltene er rustet i filler så må de kappes og erstettes med nye. Utenom det er det ingen problemer. Er det da gjennomgående bolter med mutter der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2012 Ja, det er det. Med konring mellom, pakning på noen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemk Skrevet Mars 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2012 (endret) Da har jeg kvittet meg med katalysatorproblemet :) så jeg fortsetter bakover, ikke sånn i toppform resten av eksosanlegget heller, men er det noen som vet om billig catbacks fra ebay holder et par år? eller i det minste passer? her er et av dem http://www.ebay.com/itm/97-02-AUDI-A4-S4-B5-2-7L-V6-EXHAUST-CAT-BACK-SYSTEM-/250844165227?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a677a346b synes det ser ganske likt ut, sånn i forholdt til svinger osv, men klarer ikke helt å plassere hvor festene sitter på bildet. så står det jo både 2,7 og s4 på annonsen så er ikke så rart om det ikke passer 100%. noen som har erfart noe her? Endret Mars 10, 2012 av olemk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg