Mekkejenta Skrevet Februar 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2012 kjølevifta svive selv om tenninga er av..... tok av den ene batteripolen nå i kveld.....regner med den vil starte fint i morgen ? kan jeg bare kjøre med det sånn foreløpig, å evt bare ta av å på polen når jeg må liksom ? eller er det like greit å bare kople av vifta til jeg får ordnet det ? I så tilfelle hvor lenge kan en kjøre på denne åstiden før motoren blir varm og jeg må vente til den kjøle seg ned ? nå er det jo bedre enn sommeren heldigvis.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modix Skrevet Februar 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2012 Hvis du lar bilen stå noen timer og prøver med og bare sette tenninga på, starter vifta da? Normalt at vifta går når du har tenninga på rett etter du har kjørt varm en motor. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mekkejenta Skrevet Februar 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2012 Hvis du lar bilen stå noen timer og prøver med og bare sette tenninga på, starter vifta da? Normalt at vifta går når du har tenninga på rett etter du har kjørt varm en motor. :) har ikke prøvd mange timer med barre tenninga på, for er redd batteriet blirr flatt. vifta går hele tiden. har nøkkelen ute av tenninga og vifta sviver fortsatt..... tok ut en av batteripolene så stoppet det ihvertfall. kan vel kjøre med det sånn til det blir fikset ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modix Skrevet Februar 24, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2012 Jeg mente ikke at du skulle stå mange timer med tenninga på. Men skjedde dette rett etter du hadde vært ute og kjørt? Prøv og sette på polen igjen nå f.eks. Når bilen er kald. Hvis ikke er det jo ikke noe galt og kjøre med kjølevifta på heletiden til du får fikset dette. Hvis du kobler av vifta ville jeg vært ops på og holde et øye med tempraturmålern :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mekkejenta Skrevet Februar 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2012 ok takk :) men etter jeg hadde kjørt ja.....30 min kjøring..... tok på polen igjen men vifta starta med en gan og durte.....tok av polen igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modix Skrevet Februar 24, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2012 Da er det vel en plass noe ligger til jord. Prøv og sjekk kabler for slitasje. Hvis ikke er jeg tom for ideer :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mekkejenta Skrevet Februar 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2012 ok hmm plutselig bare noe ligge til jord..det må jeg sjekke. iriterende. merket at sentållåsen tuller også nå , å virker ikke..bare når den har lyst :P nor dritt..... takk for svar ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Februar 24, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2012 (endret) Jeg tror det er giveren til vifta som er defekt. Er normalt at viften sviver noen min etter at bilen er stoppet etter litt hard kjøring. Endret Februar 24, 2012 av Rsele Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mekkejenta Skrevet Februar 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2012 ja det kan det jo være ja, du sier noe der. men det er bare å kjøre med bilen selv om vifta kjører hele tiden altså ? kan ikke risikere at batteriet blir flatt etter enstund siden vifta kjører hele veien ? atbatteriet tapper segsakte ut ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BaardI Skrevet Februar 24, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2012 Ikke mens du kjører. Med mindre du småkjører mye - samtidig som du har AC på fult, varme i setene og bakruta. Men da kan batteriet bli flatt uansett. Vanlig kjøring vil derfor ikke lade ut batteriet (vifta trekker ikke nok til det), men småkjøring blir å tappe det til slutt. Siter /// BIS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mekkejenta Skrevet Februar 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2012 okey da skal jeg ikke ha på ac, varme i setene og bakruta ibåde småkjøring og langkjøring. småkjøring..mener du da 10 min kjøring og stoppe bilen samt 10 min kjøring igjen ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Februar 24, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2012 Ta av kontakten på giveren og se om viften slutter og gå da? Giveren sitter som regel i radiatoren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
meckaholic Skrevet Februar 27, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2012 Hei! Jeg hadde samme symptomer på min w202 98, det sitter en styringsboks foran venstre framhjul som var gåen på min, fikk ellers tips om å sjekke tempmåleren som sitter under plastdekselet foran på motoren, legg ledningen mot minus og vifta skal stoppe/starte. For å slippe å ta av batteriet hele tiden, kan du bare ta ut sikringen i sikringsboksen foran fører, tror det var en 40A. Jeg kjørte med dette i flere uker, riktignok ikke i sommervarme.. :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mekkejenta Skrevet Februar 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2012 skal sjekke alt dette ja. :) takk for tips folkens. men den der sikringa på 40 ja kan nok stemme det . e to sånne oransje sikringer på 40 iboksen. tester bare ut hvilken :P var jo lurt pga batteriet. noe dritt å ta av batteriet når det ligger i trunken liksom :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mekkejenta Skrevet Mars 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2012 bilen på verkted i dag. styreenheten/hjernen til kjølevifta var gåen.... 4400,- med diagnosetest. så nå funker bilen juhhuuu ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.