Gå til innhold

Bilen starter ikke!!!

Ranger emnet

ch33p0x

Anbefalte innlegg

edit: faen, jeg måtte plutselig logge inn igjen da jeg skulle poste, og da ble det mongotegn i teksten. håper dere forstår hva som skal stå. eller er det bare hos meg teksten ble helt mongo på æ ø å?

Dere f�r litt historie rundt problemet ogs� s� kanskje det er lettere � komme med �rsaker.

Okay, i vinter har jeg slitt med � f� start (n�r det har v�rt p� det kaldeste) s� jeg har v�rt n�dt til � f� hjelpestart med startkabler. Etter noen ganger med det har jeg slitt med � f� start, sjekket varsellampen og feilkoder for � se hvorfor. det kom opp den startsperrekontrollen, det som sto i manualen var at den gikk gjennom en kontroll n�r man tar i n�kkelen, er ikke n�kkelen riktig f�r man ikke start. men det vet dere jo. men jeg hadde jo original n�kkel, og jeg pr�vde reserven�kkelen. Men samme problemet. men det gikk over tilslutt.

Ig�r da jeg dro p� jobb og hjem igjen lyste batterilyset hele bilturen. Batteriet er 3-4 �r gammelt. (ja jeg har kj�rt lange turer/latt bilen st� � g� en stund slik at batteriet har f�tt ladet etter hjelpestart)

Men idag da jeg skulle p� jobb, fikk jeg ikke start. s� da jeg kom fra jobb tok jeg jobb bilen for � f� hjelpestart. den startet med en gang, men det kom litt r�yk fra motoren (eller neddi der, men klarte ikke lokalisere hvor den r�yken kom fra (det var ikke mye, men syntes det var litt rart at det kom s� momentant n�r bilen hadde f�tt start.

Bilen har ikke startet lett, n�r jeg ellers har f�tt hjelpestart. Det kunne ta veldig lang tid f�r jeg fikk start.

S� jeg dro ut en tur igjen mens bilen sto � gikk. dama var igjen hjemme og skulle g� ut � stoppe den etter en stund. men da hun gikk i bilen. lyste alle lysene i dashbordet og drivstoff m�leren gikk opp og ned. S� hun stoppet den for hun ble s� redd :p

Da jeg kom hjem for � pr�ve � starte bilen igjen, s� h�res det ut som n�r man har veldig lite str�m p� batteriet, og motoren g�r rundt p� siste omgang f�r den s� d�r helt ut igjen. (MOam-Moam...Moam) :p Slik h�res det ut som, en halv runde i motoren, s� stopper det opp, og alle lysene blinker mens det kommer en tikke lyd.

Jeg pr�vde � st� fremme for � h�re mens dama pr�vde � starte, s� h�rtes tikkelyden ut som den kom fra motoren en plass..

S� jeg lurer p�, hva i svarte er dette for noe?

edit 2: Har en Audi A4 1.9TDI 96 mod.

Endret av ch33p0x
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når batterilampa lyser så lader ikke bilen, dvs at da går den kun på strømmen som er på batteriet, når det blir lite strøm på bilen så kuttes for eksempel speedometer, eller at det oppfører seg rart. Skift ut batteriet og dynamoen din for det høres også ut som du trenger et nytt batteri.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider