bjostu Skrevet Februar 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2012 Hvordan bytter jeg kamakselføler på Opel Astra 1,8 94 modell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Februar 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2012 Hvilket motornummer har du? Du trenger som regel bare å skru av det øverste registerdekselet og da ser du rett ned på føleren, den sitter med 2 skruer. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjostu Skrevet Februar 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2012 Hvilket motornummer har du? Du trenger som regel bare å skru av det øverste registerdekselet og da ser du rett ned på føleren, den sitter med 2 skruer. Takk for raskt svar. Her er motornummer/kode. Kjennetegn på bil er AR 61436 Motorkode: C18XEL/X18XE Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Februar 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2012 Du har c18xel ja, da er det nok litt verre. Har aldri skiftet på slik motor, men i verste fall så må du av med kamdrevet for å komme til for føleren sitter bak der. Har x20xev selv så har sett hvordan den sitter. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilteknikk Gran Skrevet Februar 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2012 følerene sitter stort sett likt på 1,8 og 2,0 L.. av med reg.reim deksel og 1 skrue som holder sensoren på plass. Siter Simen Blekkerud Bilteknikk Gran AS http://www.bilteknikkgran.com bilteknikk.gran@gmail.com ProMotech Tuning forhandler Revo Technik forhandler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjostu Skrevet Februar 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2012 følerene sitter stort sett likt på 1,8 og 2,0 L.. av med reg.reim deksel og 1 skrue som holder sensoren på plass. Takk for svar! Når jeg skrur av dekselet på toppen så ser jeg ned på føleren. Den er plassert ytterst ved siden av pluggene. Men for å få den byttet så må jeg altså ta av dekkselet som dekker remmen for å komme til festeskruen for føleren. Det er alså ingen festeskrue til føleren på toppen under toppdekselet der pluggene sitter?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas_87 Skrevet Februar 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2012 På denne sitter det en senterskrue bak det øvre reg reimdekslet. er for gjort å bytte. hvis du må slette feilkoden etterpå kopler du bare av batteriet i 5-10 min. jeg har byttet denne på alle Opelene jeg har hatt :oP Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjostu Skrevet Februar 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2012 Har jeg forstått det riktig at jeg på ta av dekslet på toppen og dekselet på siden som dekke reimen for å komme til senterskrue for føleren for å få føleren byttet?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas_87 Skrevet Februar 26, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2012 nei, det skal holde med å ta av øvre registerdeksel, hvis du har et sånt pøntedeksel over motoren må det fjærnes, men du skal ikke behøve å demontere toppdekslet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg