Gå til innhold

Pakke + toll

Ranger emnet

Mikal B

Anbefalte innlegg

(Beklager om tråden ble lagt i feil forum)

Heisann!

jeg har da en pakke med hvite blink til 940'n min liggende i tollen. "Sendingen er under importbehandling og er midlertidig lagret" ifølge Posten. Den veier 2.9kg, og har lagt lagret snart en uke. Hvor lenge er det egentlig normalt at en pakke blir lagret før den blir gjennomgått (gjennomsnittlig)? Skal ærlig innrømme at jeg begynner å bli en smule utålmodig etterhvert....

På forhånd takk :)

Mvh: Mikal B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... veldig variert ja :p 2 uker er drøyt synes jeg, det finnes jo tross alt folk som vil ha pakkene sine :p har en kompis som har bestilt litt fra 034 i statene, og det har kommet etter 2 dager.... Det er DHL vel og merke, mens disse lyktene er sendt fra Hova.com (Sverige) med Posten (aka Inkompetent AS...) Men må være forberedt på gjerne en uke til altså?.... :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan gjerne ta en uke til :p eller bare en dag eller to hvis tollvesnet finner ut de skal dra fingern ut av anus og begynne og jobbe :) bestilte noe klær fra svergie i sommer, det tok 4 uker, 3 av dem lå klærne hos tollvesnet av masse forskjellige grunner, trengte ikke betale toll på klærne heller -.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er regler for hvor lenge tollen kan sitte på varene før de må tollbehandle og videresende, husker ikke fristen.

Så lenge forsendelsen har tydelig verdimerking pleier dette gå fort.

Fant ut av det etter litt mail fram og tilbake med posten. De trengte personnummer og godkjenning fra meg før de kunne tollklarere pakken, og dette var et skjema som skulle vært sendt til meg i postkassen, men siden de hadde greid å stokke om 2 siffer i postnummeret, fikk jeg aldri dette skjemaet.... Men fikk tilsendt på mail, så nå ligger den klar til fortolling (endelig!!)

Pakken hadde forøvrig blitt liggende i 2 uker før den hadde blitt sendt i retur til avsender :)

takker så mye for svar :)

Mvh: Mikal B

Lenke til kommentar
Del på andre sider