Gå til innhold

Anlegg i Audi A4 2009 mod. Store problemer!

Ranger emnet

pantsfinn

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har kjøpt kasse, forsterker og en "adapter" for å koble til spilleren i bilen min.

Jeg kontakt "eksperter" på feltet, og de sa med en gang at dette ikke kunne gjøres da det er fiberoptikk i bilen og dette kødder man ikke med. Bilradiospesialisten hadde visst brukt to timer på å finne ut av noe àla det samme.

Jeg kontaktet så den lokale Audi-sjappa og forhørte meg med de, og de kunne ikke skjønne hvordan de skulle få dette til.

Er det noen her som vet hva jeg kan gjøre, evt har gjort det før? Issuet er vel å få ut spilleren slik at jeg får tilgang til ledningene bak den.

På forhånd takk!

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første steg er å få ut spilleren som står der ja, og til det så trenger du spesialverktøy. Mulig noen slike kan brukes: http://transmedia.mystore.no/ds_product_info.php/cPath/193_209/products_id/5274 men det vet jeg ikke uten å se et bilde... Med rette overgangen(e) så skal det ikke være noe stort problem å få lyd i en ekstern forsterker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første steg er å få ut spilleren som står der ja, og til det så trenger du spesialverktøy. Mulig noen slike kan brukes: http://transmedia.mystore.no/ds_product_info.php/cPath/193_209/products_id/5274 men det vet jeg ikke uten å se et bilde... Med rette overgangen(e) så skal det ikke være noe stort problem å få lyd i en ekstern forsterker

Har slike verktøy, men det er ikke mulig å ta den ut på den måten. Det finnes heller ingen "innganger" for å sette inn verktøyet. Spilleren er en audi Concert som denne:

http://img3.autodb.no/autoimg/8556301_720x0.jpg

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet! birthday

Hva fiberoptikken skulle ha med dette å gjøre, er meg en gåte. I verste fall kan du hente ut høyttalersignaler fra tilkoblingene til selve høyttalerne om du skal ha en forsterker tilkoblet og ikke får hacket deg inn noe annet sted. Ingen høyttalere lar seg drive av fiberoptikk, de trenger analogt signal gitt...

Regner med du ikke har B&O-anlegg i bilen nå, men har du en original subwoofer i hattehylla? Er det forresten en sedan du har?

Jeg har kjøpt kasse, forsterker og en "adapter" for å koble til spilleren i bilen min.

Litt usikker på om jeg egentlig vil vite hva du har anskaffet for å oppgradere anlegget i en rimelig ny B8, men fyr løs... :tannløs: ...merke/modellnummer evt. link, også til adapteret.

Endret av TransMedia
Lenke til kommentar
Del på andre sider