Gå til innhold

Kjøp av Golf 3 VR6!

Ranger emnet

skugstad

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har titta endel på en Golf 3 VR6 på finn i det siste. Men har egentlig ikke mye peiling på bil eller Golf 3, så lurte på om dere her kunne sjekka den litt ut. Og se om det er noe eller noe jeg burde spørre etter/sjekke!

Link til bilen på finn. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33308540

Jeg er også helt ny på forumet her, så håper det blir posta på riktig sted, haha :D

Takker så meget for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såg heil å grei ut, etter min meining. har hørt at 2.8 literen er mindre tull med enn 2.9 literen, om det stemmer eg eg ikkje 100% sikker på. dette er jo 2.8 :)

volvo 240 bilcross b23e,volvo 142 bilcross b23e,

volvo 240 85'sedan-vrak volvo 240 87'stv-vrak volvo 240 xx'stv-vrak volvo 240 xx' sedan-skal vrakes

volvo 240 87' sedan- solgt:( volvo 240 sedan,autolat,selges:D

aprilia rs 125 00'- effektanlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, sjekk rust i kanaler og gulv hvertfall da det har en tendens til å ruste og kan bli kostbart å sveise hvis du ikke kjenner noen som gjør det for deg billig... Sjekk også når reg-kjede, strammere og glidere ble skifta, det er sinnsykt dyrt å skifte. Alt ifra 10 000 til 20 000 på ett verksted...

Har hatt vr6 selv, er veldig artige biler!! Bruker litt bensin hvis du er glad i gasspedalen! : ) Forsikringen burde du også sjekke da det kan være litt høye summer...

(x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK

(x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6

(x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0

(x) Vw golf 3 1.9D

(x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så meget for svar og hjelp! Skal ut å se på den på lørdag, så får titte etter det meste. Det som jeg er mest bekymra over er at han ikke har bytta reg.kjede, men han sier han har sjekka det på 190k. Skal også ta en titt på en annen Golf 3 VR6 som er i litt bedre stand, så får sammenligne litt. Her er den andre jeg skal ta en titt på - http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33471052 Den er nokså mye dyrere, men ser ut til å ha bli tatt ordentlig vare på, så vi får se hva det blir til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så meget for svar og hjelp! Skal ut å se på den på lørdag, så får titte etter det meste. Det som jeg er mest bekymra over er at han ikke har bytta reg.kjede, men han sier han har sjekka det på 190k. Skal også ta en titt på en annen Golf 3 VR6 som er i litt bedre stand, så får sammenligne litt. Her er den andre jeg skal ta en titt på - http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33471052 Den er nokså mye dyrere, men ser ut til å ha bli tatt ordentlig vare på, så vi får se hva det blir til :)

den gule der er så fin at det blir mesten for fint til å ha som førstebil :D

volvo 240 bilcross b23e,volvo 142 bilcross b23e,

volvo 240 85'sedan-vrak volvo 240 87'stv-vrak volvo 240 xx'stv-vrak volvo 240 xx' sedan-skal vrakes

volvo 240 87' sedan- solgt:( volvo 240 sedan,autolat,selges:D

aprilia rs 125 00'- effektanlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den gule der er så fin at det blir mesten for fint til å ha som førstebil :D

Hahah :D Har sett endel på en Audi A4 1,8 Turbo også, stasjonsvogn. Litt mer praktisk siden jeg bor på gård. Blir en god del penger i forsikring på en golf med VR6 :( Men har ikke helt bestemt meg enda, så vi får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah :D Har sett endel på en Audi A4 1,8 Turbo også, stasjonsvogn. Litt mer praktisk siden jeg bor på gård. Blir en god del penger i forsikring på en golf med VR6 :( Men har ikke helt bestemt meg enda, så vi får se :)

Vis valget står mellom a4 turbo og vr6 hadde jeg ikke nølt ett sekund, hadde lett valg a4 turbo.. Har hatt begge deler og vil si a4turbo går mye bedre og er mye bedre å kjøre.. Begge mine var chipet men..

(x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK

(x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6

(x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0

(x) Vw golf 3 1.9D

(x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis valget står mellom a4 turbo og vr6 hadde jeg ikke nølt ett sekund, hadde lett valg a4 turbo.. Har hatt begge deler og vil si a4turbo går mye bedre og er mye bedre å kjøre.. Begge mine var chipet men..

Må si det frister endel med a4 turbo ja, var å så på'n idag og kjørte litt :) Eneste er at han skal ha 90k for den og har gått 211k, det er det eneste. Link til Audi'n btw - http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33317266

Lenke til kommentar
Del på andre sider