geltvik Skrevet Februar 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2012 hei Naar jeg starter motoren maa jeg vente et minutts tid paa tomgang, uten noe forbruk paa foer den starter og lade. Naar ladingen er kommet opp, kan jeg sette paa lys...div og da holder det, saa sant jeg ikke setter bilen i revers eller setter varmeapparatet paa fullt. Hvis ladingen detter/slutter, maa jeg slukke av lysene og vente litt, til ladingen kommer i gang i gjen, foer jeg kan slaa paa lys igjen. Setter jeg paa blinklys, kommer det store utslag paa voltmetere inne i bilen, setter jeg den i revers saa faller ladingen. Det kan virke som at setter jeg paa for mange forbrukere, saa klarer ikke dynamoen og opprettholde ladingen, og jeg maa slukke allt forbruk, foer ladingn starter i gjen Jeg har kjopt 2 nye batterier og ny dynamo. saag ut til at det virket etter at det ble montert, men etter at bilen ble staaend i ca 4 uker, var det tull i gjen :( Jeg har naa gaatt over det meste av ledningsnettet til lys som er i maskinrommet, fjernet noen meter med kabler, skiftet nesten alle releer og fjernet noen(noen releer var rustne og full av vann)...mye rusk... Var noen merkelige koblinger i ryggelysene, som gjorde at der har vert en kortslutning hele tiden. Har kjopt inn 50 meter med 2,5 mm2 kabler(er dette tykke nok ? ), og er tenkt og skifte ut det meste til lysene. Noen som har noen tanker om hva som feiler...? Kan det vere at den nye dynamoen og er gaaen, pga. feil som er rettet opp etter bytte ? Kjopte dynamoen hos Opel, og skal vere orginal til denne bilen. kan dynamoen vere for liten..? Ligger regulatoren i dynamoen ? Virker som at det kun er engelsk tegnstting på forumet, får ikke skrive æ, ø eller å :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geltvik Skrevet Mars 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2012 heiNaar jeg starter motoren maa jeg vente et minutts tid paa tomgang, uten noe forbruk paa foer den starter og lade. Naar ladingen er kommet opp, kan jeg sette paa lys...div og da holder det, saa sant jeg ikke setter bilen i revers eller setter varmeapparatet paa fullt. Hvis ladingen detter/slutter, maa jeg slukke av lysene og vente litt, til ladingen kommer i gang i gjen, foer jeg kan slaa paa lys igjen. Setter jeg paa blinklys, kommer det store utslag paa voltmetere inne i bilen, setter jeg den i revers saa faller ladingen. Det kan virke som at setter jeg paa for mange forbrukere, saa klarer ikke dynamoen og opprettholde ladingen, og jeg maa slukke allt forbruk, foer ladingn starter i gjen Jeg har kjopt 2 nye batterier og ny dynamo. saag ut til at det virket etter at det ble montert, men etter at bilen ble staaend i ca 4 uker, var det tull i gjen :( Jeg har naa gaatt over det meste av ledningsnettet til lys som er i maskinrommet, fjernet noen meter med kabler, skiftet nesten alle releer og fjernet noen(noen releer var rustne og full av vann)...mye rusk... Var noen merkelige koblinger i ryggelysene, som gjorde at der har vert en kortslutning hele tiden. Har kjopt inn 50 meter med 2,5 mm2 kabler(er dette tykke nok ? ), og er tenkt og skifte ut det meste til lysene. Noen som har noen tanker om hva som feiler...? Kan det vere at den nye dynamoen og er gaaen, pga. feil som er rettet opp etter bytte ? Kjopte dynamoen hos Opel, og skal vere orginal til denne bilen. kan dynamoen vere for liten..? Ligger regulatoren i dynamoen ? Virker som at det kun er engelsk tegnstting på forumet, får ikke skrive æ, ø eller å :) Problemet er løst !!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet Mars 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2012 hvordan............................... Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geltvik Skrevet Mars 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2012 :) Vet nesten ikke om jeg tør og si det .........Det viste seg at viftereima til dynamoen ikke var stram nok, eller mener den var stram nok, men den var nermest glasert på sidene, så når der kom mye belastning på, så sluret den..men der kom ingen lyd :/ Tok spenntak med en jernstang, og satte fast.....når jeg startet, så ladet den for fullt :) Men en god ting er jo at nå har jeg fått ryddet opp i allt det elektriske i bilen, og der var mye rart...angrer på at jeg ikke tok noen bilder, for noen av koblingene må sees for å tro det :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mars 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2012 ofte mye ville koblinger på amerikanske biler, pga omkobling av lys for å godkjenne bilen. Mange gjør disse omkoblingene uten å ane hva de driver med :) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danielsm Skrevet Mars 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2012 ledningsnettet på gamle amcar og hvertfall suburban rundt 90 mod slik jeg har ser ut som ledningsnettet er laget av en amatør hjemme i en garasja. det er så enkelt og simpelt laget at det er helt sinnsykt. Siter Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER VW caddy 1.9 TDI 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.