Gå til innhold

Ladproblemer paa Suburbaen

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

hei

Naar jeg starter motoren maa jeg vente et minutts tid paa tomgang, uten noe forbruk paa foer den starter og lade. Naar ladingen er kommet opp, kan jeg sette paa lys...div og da holder det, saa sant jeg ikke setter bilen i revers eller setter varmeapparatet paa fullt.

Hvis ladingen detter/slutter, maa jeg slukke av lysene og vente litt, til ladingen kommer i gang i gjen, foer jeg kan slaa paa lys igjen.

Setter jeg paa blinklys, kommer det store utslag paa voltmetere inne i bilen, setter jeg den i revers saa faller ladingen.

Det kan virke som at setter jeg paa for mange forbrukere, saa klarer ikke dynamoen og opprettholde ladingen, og jeg maa slukke allt forbruk, foer ladingn starter i gjen

 

Jeg har kjopt 2 nye batterier og ny dynamo. saag ut til at det virket etter at det ble montert, men etter at bilen ble staaend i ca 4 uker, var det tull i gjen :(

 

Jeg har naa gaatt over det meste av ledningsnettet til lys som er i maskinrommet, fjernet noen meter med kabler, skiftet nesten alle releer og fjernet noen(noen releer var rustne og full av vann)...mye rusk...

Var noen merkelige koblinger i ryggelysene, som gjorde at der har vert en kortslutning hele tiden.

 

Har kjopt inn 50 meter med 2,5 mm2 kabler(er dette tykke nok ? ), og er tenkt og skifte ut det meste til lysene.

 

Noen som har noen tanker om hva som feiler...? Kan det vere at den nye dynamoen og er gaaen, pga. feil som er rettet opp etter bytte ? Kjopte dynamoen hos Opel, og skal vere orginal til denne bilen. kan dynamoen vere for liten..? Ligger regulatoren i dynamoen ?

 

Virker som at det kun er engelsk tegnstting på forumet, får ikke skrive æ, ø eller å :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

Naar jeg starter motoren maa jeg vente et minutts tid paa tomgang, uten noe forbruk paa foer den starter og lade. Naar ladingen er kommet opp, kan jeg sette paa lys...div og da holder det, saa sant jeg ikke setter bilen i revers eller setter varmeapparatet paa fullt.

Hvis ladingen detter/slutter, maa jeg slukke av lysene og vente litt, til ladingen kommer i gang i gjen, foer jeg kan slaa paa lys igjen.

Setter jeg paa blinklys, kommer det store utslag paa voltmetere inne i bilen, setter jeg den i revers saa faller ladingen.

Det kan virke som at setter jeg paa for mange forbrukere, saa klarer ikke dynamoen og opprettholde ladingen, og jeg maa slukke allt forbruk, foer ladingn starter i gjen

 

Jeg har kjopt 2 nye batterier og ny dynamo. saag ut til at det virket etter at det ble montert, men etter at bilen ble staaend i ca 4 uker, var det tull i gjen :(

 

Jeg har naa gaatt over det meste av ledningsnettet til lys som er i maskinrommet, fjernet noen meter med kabler, skiftet nesten alle releer og fjernet noen(noen releer var rustne og full av vann)...mye rusk...

Var noen merkelige koblinger i ryggelysene, som gjorde at der har vert en kortslutning hele tiden.

 

Har kjopt inn 50 meter med 2,5 mm2 kabler(er dette tykke nok ? ), og er tenkt og skifte ut det meste til lysene.

 

Noen som har noen tanker om hva som feiler...? Kan det vere at den nye dynamoen og er gaaen, pga. feil som er rettet opp etter bytte ? Kjopte dynamoen hos Opel, og skal vere orginal til denne bilen. kan dynamoen vere for liten..? Ligger regulatoren i dynamoen ?

 

Virker som at det kun er engelsk tegnstting på forumet, får ikke skrive æ, ø eller å :)

 

 

Problemet er løst !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Vet nesten ikke om jeg tør og si det .........Det viste seg at viftereima til dynamoen ikke var stram nok, eller mener den var stram nok, men den var nermest glasert på sidene, så når der kom mye belastning på, så sluret den..men der kom ingen lyd :/

Tok spenntak med en jernstang, og satte fast.....når jeg startet, så ladet den for fullt :)

 

Men en god ting er jo at nå har jeg fått ryddet opp i allt det elektriske i bilen, og der var mye rart...angrer på at jeg ikke tok noen bilder, for noen av koblingene må sees for å tro det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ofte mye ville koblinger på amerikanske biler, pga omkobling av lys for å godkjenne bilen. Mange gjør disse omkoblingene uten å ane hva de driver med :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår