Gå til innhold

Vurderes: Kjøp av Passat 06/07 mod. tips?

Ranger emnet


Stian0

Anbefalte innlegg

Er på tide å bytte ut den litt eldre passaten nå. Ser etter 06/07 mod med 2.0tdi og dsg kassa.

 

Har saumfart finn.no og vært hos vw forhandler å sett. Hva anbefales? Kjøpe privat eller i butikk?

 

Er det mye vanlige feil osv på disse passatene?

 

Har titta på 2 stk hos forhandler.

 

Passat comf. med 2.0 tdi. 2006 mod. 120000km. Pris 189000.

Passat highline 2.0tdi 2007 mod. 125000 km. litt ekstra utstyr som kjørecomp osv småtteri. (og delskinn) til 229000kr.

 

Håper på tilbakemeldinger :)

 

edit: helst makspris 230000

02 Vw Passat stv 1.9 TDI 130hk

(X)95 Audi A4 1.6

(X)89 Mercedes 190E 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke være noe problemer med denne motoren. Det som derimot KAN oppstå, er defekt svinghjul på manuell og noen har hatt problemer med turboen. Kjenner ikke til at sistnevnte er noe utbredt problem, men svinhjul på manuell er relativt vanlig. Noen har også hatt problemer med døråpner, noe med at en vaier e.l. i døren er for kort og kan hoppe av, slik at man ikke får åpnet døra, tror jeg.

Sjekke ellers for sinkslipp (små lakkbobler), som gjerne kan komme nederst på dørene og på bakluka. På sikt kan dette sprekke og det dannes rust. Fikk lakkert bakluke og 3 dører på den jeg hadde. Ellers var det lite tull med den, noe med bryteren til det elektroniske håndbrekket.

 

Ville gått for Highline, den har sportsseter og skinn/alcantara som standard. Sportssetene er mye bedre å sitte i enn de som er i comfort-utgaven, i tillegg har Highline en del mer utstyr. Fra -07 modell fikk radiodelen sølvfargede knapper og det hele ser litt mer helhetlig og påkostet ut sammen med alu-panelene.

 

Hos forhandler får du gjerne bruktbilgaranti, i tillegg har du på nyere bruktbiler (som disse) 5 års reklamasjonsrett fra du kjøper bilen. Altså like lenge som på nybil, men så blir det jo et spørsmål hva reklamasjonsretten dekker, om noe skulle oppstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svinghjul er ett problem på både manuell og DSG.

Turboen er søppel.

Pumpedyseelementene er søppel.

Topplokket er søppel.

DSG kassa er søppel. (Begynner med at den hugger veldig når man skal ta igang, spessiellt i revers.)

Tandempumpa sender motorolje i dieselfilteret.

Dieselfødepumpa i tanken er søppel.

 

 

Hvis du absolutt må ha 2.0l Tdi kjøp med manuell, da unngår du hvertfall 70000kr i girkasse.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår