Gå til innhold

DIY Demontere dørpanel og vindusramme C4 A6/S4/S6/100

Ranger emnet

Remulade

Anbefalte innlegg

Dette er en enkel jobb som de fleste kan klare.

Grunnen til at jeg gjorde det nå er pga jeg skulle forsøke å banke ut en bulk fra baksiden av panelet.

Hva man trenger :

Flatt skrujern,

Stjerneskrue,

Relativt stor torx til speilet ( jeg brukte et flatt stort skrujern- funket helt fint )

13mm pipe og skralle

Her er panelet

66063364.jpg

Skru ut en skrue i hvert øvre hjørne

65060211.jpg

21912322.jpg

Popp så av ytre del av dørhåndtaket

56021262.jpg

59847126.jpg

Skru ut disse skruene

13626580.jpg

78063786.jpg

Ta vekk dekselet

24401129.jpg

Før du tar av kontakten så kjører du vinduet helt ned. Fjern låseklipsen og hekt av wiren og kontakten.

59216610.jpg

Skru av den store torx skruen og stjerneskruen som holder fast speilet. Dra speilet opp og løsne kontakten.

145maq.jpg

Skru ut skruen som ligger under håndtaket

27694699.jpg

Dra hele panelet rett opp og ut. Løsne noen kontakter og sett det til siden. Jeg løsnet ikke kontakten til vindusheisbryterene i armlenet.

Når panelet er vekke ser man hele kassetten som innheholder vindusheis og rammeverk rundt vindu.

Skru ut to 13 mm bolter på hver side, lag noen merker slik at du får det skrudd sammen akkurat slik det var.

27640953.jpg

51490786.jpg

Dra hele kassetten rett opp. Pass på den lille låse-knotten. Vips så har man en cabriolet dør!

49710896.jpg

Et tips når man skal montere panelet på igjen er å først sikte låseknotten inn i hullet og så presse panelet på plass. Dette kan være litt tricky men etter litt fram og tilbake så går det fint.

29954138.jpg

Og når man skal hekte på wiren til dørhåndtaket så kan den gå på to veier. Om man monterer den feil vei vil håndtaket se slik ut. Hekt da av og monter andre vei.

74074913.jpg

Før du skrur i skruer og slikt må man teste om vindu, el-speil, og dørlås fungerer. NB: låseknotten senkes ikke om du trykker lås og døren er åpen.

Alt i alt tar dette rundt 30 min maks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider