Kentommy Skrevet Februar 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2012 (endret) Har sjekka opp litt ang tuning av 102hk D-4D motoren. 2KD-FTV. ( Intercooler, chip og mer ladetrykk) Disse motorene har ikke luftmengdemåler,men lufttemperaturmåler som sitter i innsuget. Så når ECU (hjernen) merker at den får kaldere luft vil den gi mer diesel. Dette får du ved montering av intercooler. Da kald luft tar mindre plass enn varm luft. Motoren vil jo da få mere luft og diesel. Det du også kan gjøre er å justere opp turbotrykk, og motoren vil bare peise på med mere diesel selv. Justeres til max 1 Bar. Da hjelper det også å ha en chip du kan justere selv får å peise på med enda mer diesel. Det lønner seg også å sette på større eksos for at bilen fortere skal bli kvitt eksosen, og at det ikke skal gå varmt. 2.5" eksos hele veien fra turbo/kat med ei lydpotte skal visst være best. Satse på at jeg har beskrevet det greit og at jeg har fotstått det rett :-) Endret Februar 29, 2012 av Kentommy Siter 05' Toyota HiAce 2.5 D-4D! 00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210! BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raikage Skrevet April 16, 2015 Rapporter Share Skrevet April 16, 2015 Må måleren på innsuget flyttes? Hvor er det best å plassere ic? V. side under luftfilter, foran radiator(trangt på H.side under batteri for slanger), over motoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet April 16, 2015 Rapporter Share Skrevet April 16, 2015 Justerer du wastegatestaget manuelt, så vil den sikkert gå i nødmodus? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.