Ultronic Skrevet Mars 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2004 Hey! Jeg sitter og ser på en Nissan Primera som har gått 235000. Dette er 1,8i comfort 2000 modell. Den selges billig, på grunn av høy km.stand antar jeg. Men fargen likte jeg ikke helt... rosa! Noen erfaringer med bilen? Den har gått ganske langt, men vet ikke hvor mye det har og si... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr_primera Skrevet Mars 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2004 Originally posted by Ultronic Hey! Jeg sitter og ser på en Nissan Primera som har gått 235000. Dette er 1,8i comfort 2000 modell. Den selges billig, på grunn av høy km.stand antar jeg. Men fargen likte jeg ikke helt... rosa! Noen erfaringer med bilen? Den har gått ganske langt, men vet ikke hvor mye det har og si... hva skal han ha for den da? var litt spez farge da...har du link til den? Siter --> Nissan Primera 96 <-- X - Toyota Corolla 83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a32 Skrevet Mars 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2004 Originally posted by Ultronic Noen erfaringer med bilen? Den har gått ganske langt, men vet ikke hvor mye det har og si... Uten om det vandelige man skal sjekke på alle brukte biler, ville jeg sjekket for lyder i forstilling i dumper. Hvis det er det, kan det være allt fra stabstag-ledd (3-400kr) til multilinkarmer (3-4000kr). Ellers er det vel heller lite feil på dem. Men en 1,8l er ikke døds-sprek ;) men sikkert bra nok for mange. 2l er vel å foretrekke hvis du skal ha litt drag i bilen, eller skal f.eks. trimme den opp ;) Er ikke like godt kjent med 1,8l. Er ikke så mange som har gått så langt. Men både den forige 1,6l og 2l kan gå LANGT! Har sett flere med 2l som har gått 4-500000km uten prob. Siter Nissan Maxima QX-R A32 97mod Nissan 200SX S13 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ultronic Skrevet Mars 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2004 Står hos forhandler. Pris: 120000,- Selges med garanti. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oberon77 Skrevet Mars 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2004 Min har passert 236.000. Går som ei klokke og har bra bånndrag. Sjekk at forstillinga blei bytta ved 200.000. Så lenge motoren og slitedelene er bytta og den er fri for rust så burde den være veldig trygg å kjøpe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ultronic Skrevet Mars 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 Hei Var og prøvekjørte i dag. Den var gått som taxi før. Ble ikke imponert. Reagerte på mye støy (piggdekk). Vet ikke om det var noe feil med bilen, eller om 1,8 virkelig er så treg? Det står at den skal klare 0-100 på 11 sek? Min mazda 323 (1,5 med 90hk) er mye kvikkere. I 3, 4 og 5 gir var den helt dau. Hvordan tar man forbikjøringer med denne bilen? Kjørte i 80 satt den i femtegir, klarte ikke og komme meg opp i 90 da som var fartsgrensen. Synd at bilen var sånn. Utrolig fin bil. Fikk perfekt kjørestilling og trivdes veldig godt i bilen. Noe knirk var det, men ikke like ille som i mazdaen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fox Skrevet Mars 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 Primera er kjent for støy. En av grunnene at jeg kjører piggfritt. Jeg har til og med sjekket om noen av vinduene har vært åpent på bilen min... Det støyer bra. Men kjøp anlegg så er problemet løst ;) Siter '07 Ford disConnect 220LX '98 Audi Cabrio x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NissanPrimera Skrevet Mars 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2004 Originally posted by PrimeraSRI Primera er kjent for støy. En av grunnene at jeg kjører piggfritt. Jeg har til og med sjekket om noen av vinduene har vært åpent på bilen min... Det støyer bra. Men kjøp anlegg så er problemet løst ;) Jeg holdt på og bytte hjullager på min, men lyden forsvant etter at jeg la om til piggfritt:D Siter -98 Almera GTi x-95 Primera 2,0 Sri x-200sx S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sirsnare Skrevet Mars 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2004 Originally posted by PrimeraSRI Primera er kjent for støy. En av grunnene at jeg kjører piggfritt. Jeg har til og med sjekket om noen av vinduene har vært åpent på bilen min... Det støyer bra. Men kjøp anlegg så er problemet løst ;) Lyddempe litt ekstra sammen med anlegget også så blir det bra..;) Siter juhUUu http://www.cardomain.com/memberpage/569641 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a32 Skrevet Mars 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2004 Maxima har det samme 'problemet'. Bryr meg ikke det døyt om det, så lenge det ikke er slitsomt. Skal jo høre det når det går fort :D Siter Nissan Maxima QX-R A32 97mod Nissan 200SX S13 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sirsnare Skrevet Mars 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2004 Støy er vel ett syndrom japsene ikke har gjort så mye for å fjerne..Har ihvertfall jeg fått inntrykk av.. Siter juhUUu http://www.cardomain.com/memberpage/569641 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet Mars 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2004 jeg har en 1991 modell primera 2.0 den har gått 237K nå, og går egentlig fint. jeg har måtte bytte jullager på alle 4 jul, multilink stagen på ene siden fremme(1990kr) og kulelagrene til spindelen på ene siden fremme. når tror dere clutch og fordelerlokk/coil/rotor burde byttes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a32 Skrevet Mars 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2004 Originally posted by sony606 når tror dere clutch og fordelerlokk/coil/rotor burde byttes? -Clutch: allt fra 70000 til 300000km. Kommer ann på kjøremåten. -Fordelerlokk/rotor/pluggkabler byttes normalt etter behov. Så lenge den går reint, er det ingen vits i å bytte. Går den u-reint og bilen har rulla over 150000km, er det ikke dumt å begynne med å skifte dette og plugger ;) -Coil byttes så å si aldri. Siter Nissan Maxima QX-R A32 97mod Nissan 200SX S13 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg