Gå til innhold

Primera gått 235000


Ultronic

Anbefalte innlegg

Hey!

 

Jeg sitter og ser på en Nissan Primera som har gått 235000.

Dette er 1,8i comfort 2000 modell. Den selges billig, på grunn av høy km.stand antar jeg.

Men fargen likte jeg ikke helt... rosa!

 

Noen erfaringer med bilen? Den har gått ganske langt, men vet ikke hvor mye det har og si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ultronic

Hey!

 

Jeg sitter og ser på en Nissan Primera som har gått 235000.

Dette er 1,8i comfort 2000 modell. Den selges billig, på grunn av høy km.stand antar jeg.

Men fargen likte jeg ikke helt... rosa!

 

Noen erfaringer med bilen? Den har gått ganske langt, men vet ikke hvor mye det har og si...

 

hva skal han ha for den da?

var litt spez farge da...har du link til den?

--> Nissan Primera 96 <--

X - Toyota Corolla 83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ultronic

Noen erfaringer med bilen? Den har gått ganske langt, men vet ikke hvor mye det har og si...

 

Uten om det vandelige man skal sjekke på alle brukte biler, ville jeg sjekket for lyder i forstilling i dumper.

Hvis det er det, kan det være allt fra stabstag-ledd (3-400kr) til multilinkarmer (3-4000kr).

 

Ellers er det vel heller lite feil på dem.

Men en 1,8l er ikke døds-sprek ;) men sikkert bra nok for mange.

2l er vel å foretrekke hvis du skal ha litt drag i bilen, eller skal f.eks. trimme den opp ;)

 

Er ikke like godt kjent med 1,8l. Er ikke så mange som har gått så langt. Men både den forige 1,6l og 2l kan gå LANGT!

Har sett flere med 2l som har gått 4-500000km uten prob.

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Var og prøvekjørte i dag.

Den var gått som taxi før.

Ble ikke imponert. Reagerte på mye støy (piggdekk).

Vet ikke om det var noe feil med bilen, eller om 1,8 virkelig er så treg? Det står at den skal klare 0-100 på 11 sek? Min mazda 323 (1,5 med 90hk) er mye kvikkere. I 3, 4 og 5 gir var den helt dau. Hvordan tar man forbikjøringer med denne bilen? Kjørte i 80 satt den i femtegir, klarte ikke og komme meg opp i 90 da som var fartsgrensen.

Synd at bilen var sånn. Utrolig fin bil. Fikk perfekt kjørestilling og trivdes veldig godt i bilen. Noe knirk var det, men ikke like ille som i mazdaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Primera er kjent for støy. En av grunnene at jeg kjører piggfritt. Jeg har til og med sjekket om noen av vinduene har vært åpent på bilen min... Det støyer bra. Men kjøp anlegg så er problemet løst ;)

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PrimeraSRI

Primera er kjent for støy. En av grunnene at jeg kjører piggfritt. Jeg har til og med sjekket om noen av vinduene har vært åpent på bilen min... Det støyer bra. Men kjøp anlegg så er problemet løst ;)

 

Jeg holdt på og bytte hjullager på min, men lyden forsvant etter at jeg la om til piggfritt:D

-98 Almera GTi

 

x-95 Primera 2,0 Sri

x-200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PrimeraSRI

Primera er kjent for støy. En av grunnene at jeg kjører piggfritt. Jeg har til og med sjekket om noen av vinduene har vært åpent på bilen min... Det støyer bra. Men kjøp anlegg så er problemet løst ;)

 

Lyddempe litt ekstra sammen med anlegget også så blir det bra..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en 1991 modell primera 2.0

den har gått 237K nå, og går egentlig fint.

 

jeg har måtte bytte jullager på alle 4 jul, multilink stagen på ene siden fremme(1990kr) og kulelagrene til spindelen på ene siden fremme.

 

når tror dere clutch og fordelerlokk/coil/rotor burde byttes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sony606

når tror dere clutch og fordelerlokk/coil/rotor burde byttes?

-Clutch: allt fra 70000 til 300000km. Kommer ann på kjøremåten.

-Fordelerlokk/rotor/pluggkabler byttes normalt etter behov. Så lenge den går reint, er det ingen vits i å bytte. Går den u-reint og bilen har rulla over 150000km, er det ikke dumt å begynne med å skifte dette og plugger ;)

-Coil byttes så å si aldri.

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår