Gå til innhold

Reklamasjon på bensintank som plasker ut bensin

Ranger emnet

andrerav

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Dette er min første post her, etter å ha vært lurker en stund (:

Jeg hentet en ny bruktbil i kveld fra en forhandler. En 2002 Nissan X-Trail med bensinmotor. Da jeg prøvekjørte den på fredag, samt da jeg hentet den i dag så hadde den nesten tom tank. Jeg dro derfor på en bensinstasjon etter at jeg hadde hentet den og fylte full tank.

Og til min store skrekk; når bilen beveger på seg nå så plasker det bokstavelig talt ut store mengder bensin. Vi snakker mengder som måles i desiliter og liter.

Jeg har tatt noen bilder med mobilen og sendt MMS'er til forhandleren. Hvordan burde jeg ellers gå frem for å gjøre dette til en ryddig reklamasjonssak?

(Det er forøvrig en veldig god bil å kjøre)

Edit: En annen ting er at sentrallåsen ikke virker hvis jeg bruker fjernstyringen på nøkkelen. Jeg kan låse bilen, men ikke låse den opp. Er dette en aktuell sak for reklamasjon også?

Endret av andrerav
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange bruktbilforhandlarar opererer med eit par månaders bruktbilgaranti. Om det er tilfellet her òg, skal det gå heilt smertefritt. Berre sving innom / ta ein telefon, så burde det gå av seg sjølv :) . Sentrallåsen bør dei òg fikse, med mindre denne feilen var spesifisert før kjøpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei OlavE!

Det viser seg at begge delene var tilsynelatende ganske greie reklamasjonssaker (ikke garantisak, siden dette var ødelagt da jeg overtok bilen). Selgeren var veldig imøtekommende og bare ba meg kjøre bilen på verksted og be verkstedet ringe ham.

Så langt en positiv erfaring altså. Vi får se hvordan dette utspiller seg når bilen er reparert og regningen skal betales (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider