Gå til innhold

"Ny bil" 89 golf II syncro

Ranger emnet


mondeo4x4

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Oo

 

Fikk akkurat mail: we can make tüv in Germany for 270hp in MK2

 

heh... har allerede svart på den mailen.... og fisket litt mere før jeg evt hører hva BT har og si om den saken :P

skal da ikke være forskjell på Tuv i tyskland og i Norge..... men om SFOOR godtar denne er en HEEEELT anen sak....

Koster da ikke noe å høre...

08 passat blue, GII syncro, A3 1.8T, corrado g60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om tuv skulle finne på og godkjenne dette, så er det ikke garantert at biltilsynet mener det samme :)

 

veit om folk som har brukt tusenvis av kroner på tur til tyskland og få tuv godkjenning etter tilsynets anvisninger, og fått beskjed når de kom hjem at dette går ikke uansett :)

 

men, kudos til deg om du får det igjennom, alt går bare man vil og bruker nok tid og ordlegger seg rett

 

 

hjelper også om du ikke er 18 og akkurat har fått lappen :)

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok redd for:

1) det koster for mye

2) det koster alt for mye

3) det koster enda mere

4) bilyilsynet/svv setter ned foten....

 

er absolutt klar over at Tüv ikke=garantert godkjenning. Men det koster foreløpig ikke noe å fiske/maile litt frem og tilbake.

Bør jo være 100% sikker på at SFOOR godkjenner den evt dokumentasjonen leverandøren kan gi, før man kjøper/går for noe slikt.

(få det skriftlig at SFOOR godkjenner en slik dokumentasjon) Blir for dumt å bruke x kroner på en slik oppgradering uten å få klarhet i om det er mulig å få godkjent.

08 passat blue, GII syncro, A3 1.8T, corrado g60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en LANG vei å gå.

Men med Tûv 751 er det en tuner som har kit for 270 PSI for Golf II.

Dog er det et par humper og dumper på den veien. Det er jo flusst med Tüv sentre i Norge...

Finnes i Sverige... men men og uff og akk .... og jah....

Så underbevist blir det vel 1.8T veien som er kurset ut pr tiden.

Så da har man fått kjøpt seg et par 1.8T motorer. 4x4 6 trins kasse +++++

Koster hele 5000kr for VR6syncro i sverige, så om noe skjer på den fronten, er det jo kjapt å skaffe delebil til denslags.

Har også mulighet til å kjøpe en 2002 Golf vr6 4mo, men den har vel org 205hk, og er egentlig litt utenfor BT sine ønsker..

Time will show... har enda ikke sendt søknad, så får drive og søke litt mere....

(tyskere er generelt ikke særlig intr. i å prate engelsk, og tysken jeg kan, lærte jeg av å se Tutti Frutti på RTL+ i forrige århundre)

Men morro læll :®D

08 passat blue, GII syncro, A3 1.8T, corrado g60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ikke skjedd noe allverden nytt... og ikke er det så innmari spennende å fortelle om skraping av dempematter av ymse slag.

MEN kan noen fortelle meg om bilen er dyppet i voks?

Det er en eller anen form for guffe, som ser ut som voks, og denne har fakta hjulpet godt mot rust.

Dog er den ikke morro å få bort :P

Noen som har noen vidundermidler som tar denne guffa?

 

*edit* jo.. flere som sier de har Tüv på G2 VR6T. så venter noen papirer i posten... får se hva det er for noe morro.

Ellers fått enda en 1.8T motor i hus, og fått vasket ned denne og s3 girkassa.

så blir det vel noe lakk på dette etterhvert.

Endret av mondeo4x4

08 passat blue, GII syncro, A3 1.8T, corrado g60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående olje, så har Europris ofte partier med Castrol/mobil1/fina eller lignende alt ettersom. Og dette ofte billigere enn biltema sin olje! Etter at jeg fant ut det, har jeg bare kjøpt olje på Europris. Men biltema-oljen er absolutt grei den også, har enda ikke hørt om biler som har havarert pga biltema-olje :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, den er nok ikke dyppa i voks :)

 

men, stevis er det tjukk voks (hulrom og f.eks inni dører osv)

 

andre plasser er det bare sprøyta på kitt

 

 

kan ha så mye tuv du bare vil på G2 vr6t, faktum er at du overskrider akselvektene, er vel der ankepunktet der mener jeg og huske

 

og tuv er vel personlig, slik at selvom du kjøper et dokument på f.eks ebay, så gjelder ikke dette din bil, men en annens

 

 

godkjenning i norge går uansett på individuell basis. så selvom f.eks jeg har fått godkjent min golf ombygget til g60 syncro, så er det ikke dermed sagt at nestemann får det selvom alt er gjort likt

 

 

sært i grunn..

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner til den individuelle behandlingen jah....

Merkelig at det er slik, dog er det kanskje ikke så galt heller.- selv om jeg heller mest for å like tanken med at loven burde være lik for alle.

Får noen papirer i posten snar, så får jeg ta med meg dem til risløkka og høre der-det er jo desverre de som har siste ordet.

Men har allerede "noen" 1.8T motorer i kjelleren, og en 02M kasse, så det blir vel å tvangsfore 4høl i første omgang.

Mangler en fungerende bakdiff til dette.....

 

Trenger fremdeles en framskjærm.....

Og hvordan er det å fjærne vannkassa? hørte noen ble plaget med rust etterpå? eller lekasje? husker ikke.

08 passat blue, GII syncro, A3 1.8T, corrado g60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår