Gå til innhold

batteri og bensintrykk

Ranger emnet


eystein

Anbefalte innlegg

Nei, for lite kapasitet på batteri kan umulig medføre at pumpa ikke klarer levere nok trykk. Husk at bensinpumpe drives av spenningen fra batteriet, så lenge denne er ~12V så skal pumpa fungere uansett batterikapasitet.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. har volt måler inni bilen til batteriet, og den viser rundt 12.2V.

Så da er det egentlig bare en mulighet, at bensinpumpa holder på å ta kvelden???!

har prøvd å måle på pumpa med et multimeter, men når jeg ikke vet hvilke tall som er riktig er det vanskelig. Er det ohm det måles i? Hvilke tall skal en frisk pumpe vise?

 

Bilen med bensintrykk problemet er forresten en vw corrado vr6 2.9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. har volt måler inni bilen til batteriet, og den viser rundt 12.2V.

Så da er det egentlig bare en mulighet, at bensinpumpa holder på å ta kvelden???!

har prøvd å måle på pumpa med et multimeter, men når jeg ikke vet hvilke tall som er riktig er det vanskelig. Er det ohm det måles i? Hvilke tall skal en frisk pumpe vise?

 

Bilen med bensintrykk problemet er forresten en vw corrado vr6 2.9.

Men er du helt sikker på at bensinpumpen er problemet? Har du målt bensintrykk kontinuerlig?

Du skal måle spenningen på pumpa. Da måler du volt DV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja kan måle bensintrykk kontinuerlig. Bilen har bensintrykk måler. Og den viser alt fra 0 bar til ca 3,8 bar. 3,8 bar er jo der den skal være, og da fungerer bilen helt fint. av og til ligger den på rundt 2 bar, da får jeg startet men så fort jeg trykker på gassen dør den ut.

 

Så fort jeg skrur på tenninga så begynner det å tikke i bensinpumpe releet. det slutter ikke å tikke før en vrir nøkkelen helt om og starter bilen.

 

Av og til hører jeg pumpa ikke går i det hele tatt. De gangene pumpa går lenge nok og får bygd opp det trykket den skal så stopper releet å tikke........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om bilen: En corrado Vr6 2.9 bastard. Litt trimmet med shrick kamsett, oettinger chip, portet topp, polert innsug, åpen luftfilter og 2,5" eksos. bilen er ombygd av ender araz i porsgrunn. Det er montert en god del klokker: bensintrykk, oljetrykk, vanntemp, volt på batteri og air/fuel ratio (denne står alltid på lean).

 

Bilen har ikke vært på veien på 5-6 år, bare denne siste lille tingen før skiltene skal på.

Dette problemet startet for ca 3 uker siden da det var noen mnd siden sist hadde blitt startet. Var ikke snakk om at den ville starte..... prøvde til slutt med startgass på luftfilteret, den starte med en gang men da med bensintrykk problematikken.

 

Så lenge jeg har hatt bilen så har det tikka kontinuerlig i det releet helt til bensinpumpa har klart å bygge opp riktig bensintrykk. Men altså nå som det ikke blir nok trykk tikker det hele tiden. Det slutter å tikke når bilen blir startet/forsøkt startet.

 

Samtidig som det tikker i det releet så durer og suser det i en klump i motorrommet (ikke helt sikker på hva den er til).

Har hatt problemer å starte den tidligere å, men da med fullt bensintrykk. Da stod det feil rotor på bilen.

 

Jeg heller mot at bensinpumpa holder på å ta kvelden!!

 

Einar, ser du bor i kilen.... jeg kommer i fra Tørdal, bare et par kilometer fra fjågesundheia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten tur over til Grova det....

 

Napp ut bensinpumperelèet, smell en jumpeledning mellom pluss inn og pluss ut til pumpa, mål trykket da.

 

er det ok da er det relèet, er det ikke ok da, prøv å strupe returen(forsiktig, pumpa greier neppe mere enn 5-6 bar, men bruk litt vett), greier den å få opp trykket noe særlig da, så kan det være regulatoren. hvis ikke gjenstår pumpe eller rørlekkasje.

 

Siden relèet klikker, ville jeg iallefall sjekket ut det før jeg gjorde noe annet.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår