Gå til innhold

Hvordan trekke strømstyring kabel fra forsterker til spiller

Ranger emnet

99canka

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en Audi A4 97mod sedan der forsterkeren er på konstant. Også når bilen er av. Dette ender jo bare med at bilen går tom for strøm etter to dager. Så jeg har lest litt og funnet ut at man må trekke en kabel fra forsterker til spiller som gjør at når spilleren er av så er forsterkeren av og motsatt. Jeg lurer på hvordan jeg gjør dette, er det bare å følge de ledningene som er der fra før av? Og hvilken utgang skal jeg i så fall bruke på forsterkeren?

post-68875-13804853882443_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det veldig enkelt på min egen bil, har tjuva styrestrømmen på baklykta så når lyset står på så virker bassen. Har på satt sikring i tilfelle, det er ikke noe jeg vil anbefale, men du sparer deg for mye jobb da. Du ser der det står "rem"? Der skal styrestrømmen inn

Endret av opelduude

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja egentlig så skal styrestrømmen styres av spilleren. Mener å huske at det er blå ledning ut av spilleren som er 12 v styrestrøm. Hvor kommer den ledningen som står i "rem" der fra nåda?

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei, du SKAL trekke ledning frem til spilleren, det greiene med å tjuvkoble seg inn på baklyktene er bare jallagreier. Gjør det skikkelig med en gang.

Til venstre i bildet ditt, så har du +12, rem, og gnd. Det er da den som heter REM som skal til spillerens remote utgang, som oftest blå med hvit stripe. Så sjekk hvor den som er der nå går, for den er tydligvis koblet feil.

Kan jeg spørre hva du har koblet til denne forsterkeren? Regner med det er en sub siden du har brokoblet, men hvilken sub?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ATTACH]27948[/ATTACH]

Står ikke noe mer enn det, den følgte med bilen.

Men nå har jeg fått to kompiser som kan dette og de prøvde, men de fant ikke ut av noen ting.

Det er noe med at forrige eier har koblet veldig mye rart.

Det er en blå og hvit kabel som ligger i løse lufta og er ikke festa til noe ende. Den røde kabelen på remote som kommer bakfra er festet til en gul som går inn i spilleren. Dette er fordi hvis jeg ikke gjør det så blir memorien tapt på spilleren hver gang jeg skrur av og på bilen, altså jeg må stille alle innstillinger på nytt. Det var heller ingen sikringer som var gått, så de visste ikke hva kunne være årsaken.

Vi kom fram til at det beste blir å sette opp en knapp der jeg skrur på og av forsterkeren manuelt.

Vet dere noe om hvordan jeg kan fikse dette, siden syns det blir litt kjedelig med knapp. Som sagt, den blåe og hvite ledningene alle snakker om ligger bare i lufta og gjør ingenting.

post-68875-13804853882639_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blå og den hvite ledningen er den som skal inn på forsterkern, dvs du må skjøte den ledningen med den som går bak til spillern. Den gule er memorystrøm til spilleren slik at den skal huske innstillingene. Denne skal gå inn på spilleren og ikke bak til forsterkeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det gjort litt diverse rart ja.

Den røde ledningen som er koblet inn på REM på forsterkeren, kan du fint bare koble bort fra den gule ledningen, for den gule ledningen MÅ få strøm fra en annen plass, for det kommer ikke noe spenning UT fra REM på forsterkeren. Så bare koble av den ledningen du.

Så kobler du den inn på den blå og hvite i steden.

Når det er sagt, så er den forsterkeren din alt for svak til å få skikkelig liv i den suben, som forøvrig er en meget vellåtende sub som fortjener en mye bedre forsterker. Det er også ganske lett å ødelegge en sub når du har alt for svak forsterker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må være max strøm tap i den forstekeren, sikret med 2x20a men leverer ikke mer enn 2x60w i 4 ohm :P som cossie sier, den er litt liten den forsterkeren, men JL audio basseren din er knall og den fortjener noe annet enn den ads driten ;)

[x] 73 vw 1300s [ ] 90 MB 300TD

[x] 84 volvo 760TIC [ ] 77 opel rekord D 2000

[x] 70 vw 1302 [ ] 88 GMC suburban

[ ] 86 MB 190 [x] 85 MB 190 Rat style

[x] 87 Ford Sierra [x] 84 vw caddy pick up

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må være max strøm tap i den forstekeren, sikret med 2x20a men leverer ikke mer enn 2x60w i 4 ohm :P som cossie sier, den er litt liten den forsterkeren, men JL audio basseren din er knall og den fortjener noe annet enn den ads driten ;)

Det er 800watts forsterker. Mener dere det ikke er nok ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 800watts forsterker. Mener dere det ikke er nok ?

Den leverer ikkje 800w. Som med alle billige forsterkere ifra useriøse merker, so lyger dei på effekten!! Ser selfølgeligt bedre ut med 800w enn 120w. Kjøperene lar seg lure.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider