Gå til innhold

Full forklaring på montering av forsterker

Ranger emnet

kozter

Anbefalte innlegg

Hei, holder på å montere anlegget mitt i bilen men sliter max med å få montert forsterkern i bilen. Har sett gjennom forumet, en del på google og youtube, men finner lite som er til hjelp.. :/

Visst noen kunne forklart fullt hvordan man gjør det med alt av kobling fra strøm, til jording, til ledninger som skal inn og ut av forsterker, hadde det vært helt konge. Byner å vurdere å få butikken jeg kjøpte tingene fra til å gjøre det for meg, men var mer keen på å gjøre det sjøl istedenfor å svi av flere tusen på å få gjort det, går glipp av all moroa.

Visst noen har tid til å forklare med tekst og eventuelt bilder hadde det vært perfekt, kanskje jeg kommer i mål i år..

Det er en 4-kanals forsterker: http://strommen-bilradio.no/product_info.php?cPath=49_114&products_id=1877

Setter pris på all hjelp!

-Kozter

Endret av kozter
hjelp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Legg en srømkabel (12 volt ) Fra + polen på batteri frem til der du skal plassere forsterkeren.

2 Legg en jordingskabel (-) fra gods ( en plass på karosseriet, jeg festet for Eks. min i sete belte-bolten fordi jeg skulle ha forsterkeren min i bagasjerommet.

3. Koble til + og minusen til + og minus på forsterkeren.

Når du er kommen sålangt så har du strøm frem til forsterkeren. Men forsterkeren skal skrues automatisk av og på når du starter cd spillern. slik gjør du dette videre.

4 Koble til REMOTE-kabelen fra cd-spiller til REMOTE på forsterker. Både cd-spiller og forsterker skal være merket med REMOTE på den inngangen du skal koble til. Denne kabelen er styrestrømmen til forsterkeren. Den som slår den av og på når den skal være på eller av.

etter dette er gjort så kobler du høytalerkablene til høytalere og subwoofer. Vist du har engen utgant til BASS så bruker du denne. Så kan du koble til vanlig rød/hvit AV-kabler til cd spilleren fra forsterekeren. det er disse lydsignalet kommer fra. Her kan det også hende du har egne inn/ut ganger til BASS. bruk disse.

Send melding om det er noe du lurer på. Skal være MEGET lett å montere et anlegg i bil. Les også instruksjoner du fikk med på kjøpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider