RoXstedy Skrevet September 27, 2002 Rapporter Share Skrevet September 27, 2002 Er det noen som veit om det er mulig og få en golf1 med turbo (ca 200hk) godkjent på biltilsynet ???? Bremser mm er i fra G60... :rolleyes: Siter 1983 VW Rolf Gti Kosebilen som skal bli strøken! ------------------------------ 1988 BMW 325 ix Kansje tilsalgs... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet September 27, 2002 Rapporter Share Skrevet September 27, 2002 Tvilsomt... Vet at en annen her på forumet (ottar) sliter med å få godkjent 160hk Han snakker på at de ikke godkjenner mer enn 143 hk... Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoXstedy Skrevet September 27, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2002 Åssen skal dette prosjektet mitt gå da ?? Jeg må vel høre med biltilsynet om hva de mener.. Jeg gidder jo ikke kjøre rundt i en orginal golf 1 :rolleyes: Siter 1983 VW Rolf Gti Kosebilen som skal bli strøken! ------------------------------ 1988 BMW 325 ix Kansje tilsalgs... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet September 27, 2002 Rapporter Share Skrevet September 27, 2002 Stikk nedom lokale biltilsynet og hør hva de mener du må gjøre for å få det godkjent. Nekter de, stikker du/ringer du til neste biltilsyn.... tilslutt vil du nok finne noen som godkjenner den. Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet September 27, 2002 Rapporter Share Skrevet September 27, 2002 Originally posted by RoXstedy Åssen skal dette prosjektet mitt gå da ?? Jeg må vel høre med biltilsynet om hva de mener.. Jeg gidder jo ikke kjøre rundt i en orginal golf 1 :rolleyes: Finn ut hvor mye de godkjenner,vis bilen med det og deretter skru opp trykket:D :D :D Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheFANATIC Skrevet September 27, 2002 Rapporter Share Skrevet September 27, 2002 Hvis de godkjenner 143hk skrur du ned trykket, og skaffer deg bremsepapirer på at den er under 143hk. deretter skrur du trykket opp igjen. Hvis ikke det går, skaffer du deg TÜV-papirer fra tyskland, der får de tüv på alt. (TÜV er Guden til det norske biltilsynet, ihvertfall her i Stavanger, viser du noe med den logoen på så er det godkjent) Siter 1989 Corrado G60 1988 Golf 2 VR6 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet September 28, 2002 Rapporter Share Skrevet September 28, 2002 Med enkle ord kan eg seie at du har eitt HELVETTE. Eg har ikkje gitt opp å få godkjent med 160hk enda, men det lokale tviltilsynet vil ikkje prate med meg meir. 200hk så er eitt sjikkeli bur eitt must, store frambremser( helst med 2pot kalippere eller værre) Skiver bak må du ha. Men hør med biltilsynet ditt. Eg betaler tusentals nepalske rupies til den som skaffer godkjenning for 160hk eller meir. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoXstedy Skrevet September 28, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2002 Jeg bare setter ned trykket jeg.. Det høres ut som en god ide hehe :D Jeg SKAL greie og få den godkjent.. koste hva det koste vil!! Yes yes takk for gode tips :) Siter 1983 VW Rolf Gti Kosebilen som skal bli strøken! ------------------------------ 1988 BMW 325 ix Kansje tilsalgs... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stegegjerdet Skrevet Oktober 4, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2002 Originally posted by ottar Med enkle ord kan eg seie at du har eitt HELVETTE. Eg har ikkje gitt opp å få godkjent med 160hk enda, men det lokale tviltilsynet vil ikkje prate med meg meir. 200hk så er eitt sjikkeli bur eitt must, store frambremser( helst med 2pot kalippere eller værre) Skiver bak må du ha. Men hør med biltilsynet ditt. Eg betaler tusentals nepalske rupies til den som skaffer godkjenning for 160hk eller meir. Du får ikkje lov til å ha meir enn 110 hk i bilen din Ottar!!!! hehehehehe Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet Oktober 5, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2002 110hk ja, hehe. Det var det tviltilsynet i Sogndal svarte på min svært så seriøse søknad.... Pokker, det er 112hk org. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mort1 Skrevet Oktober 12, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2002 Faen ta... må jo gå an å få godkjent 200 hk i en MK1?? En kamerat her, har fått godkjent en Kadett C coupe med cosworth (eller hvordan det skrives) motor... Ikke så mye annet en skallet som er Opel da, men men.. Det er fortsatt en kadett :rolleyes: Siter 87 Golf Gti 78 Golfcart 84 Honda MB5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet Oktober 12, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2002 Mort: Rolf sin? Den er gjort ein del med... Roxsteady: Korleis har du tenkt å få 200hk? Det er jo litt arbeid. Det er ingen grunn til at bilen min ikkje skal godkjennast med 160HK. Trøbbelet er biltilsynet i Sogndal, idioter. Ingen andre vil ta det heller, for langt bort... Bremser, chassi osv. på min får ikkje trøbbel med å takle 250hk neste år. Men det har eg jo ikkje papirer på. Tysklandtur og TÜV da, sjopping og slik :) (øl og porno) Nokon vere med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mort1 Skrevet Oktober 12, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2002 ya... TCR :D Og den er vel ikke helt orginal nei. Men et bevis på at det skal gå an å få godkjent en bil med orginalt 65hk, med 3-4 ganger økt motoreffekt... Siter 87 Golf Gti 78 Golfcart 84 Honda MB5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stegegjerdet Skrevet Oktober 12, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2002 Originally posted by ottar Tysklandtur og TÜV da, sjopping og slik :) (øl og porno) Nokon vere med? Eg er med på alt!!! Testing av toppfart på Autobahn??? 266 km/h??? Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greenrallye Skrevet Oktober 12, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2002 Ottar.. Jeg er også med på tysklandstur.. :) Men sitter faen ikke på i 266 i blikkbosken din.. hehe.. Siter Rallye Golf (med 16v turbo en gang i fremtiden.) X Volvo 360 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.