Gå til innhold

trimdeler til 350

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Originally posted by MrDanger

Men det blir ikke aktuelt å sette inn gear drive, siden bilen skal brukes året rundt, blir for mye bråk.

Skal bare ha litt mere hk i den, eller kanskje, hvis noen har en passe trimma motor, til rundt, 10000- 15000 kr , så kunne det vært interisant og da.

Hvor mye penger har du?? Jeg ville kikket på noen vortec topper på ebay, brukte sådane, de går billig og skal være det beste du får for lite penger. For 10-15000 får du en ny ferdig strokermotor på ebay, og det er ihvertfall rått.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er klar over at vortec topene er billige der, men kommer jo en del frakt, toll, og venting i tillegg da, og vet ikke om jeg gidder det.

Har fått tilbud på en hely ny tpi 350 , men vet ikke om det er mye problemer med å få satt inn den motoren, med det ledningsnettet og følere som skal til.

men får ta det som det kommer.

Regner med å bruke sånn ca opp mot 15000 kr på motoren i løpet av sommeren , og da må den vel begynne å gå litt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en del 350 deler liggende her.

Komplett rollercam fra Clevite.

Den er litt snillere enn 92 Corvette

Clevite delenr. 1526 ( NY )

En del topper fra TBI / TPI motorer. Hovedsakelig 64 cc

Noen 350 block, med og uten oppsett for rollercam.

 

Er dette noe av innteresse så bare ta kontakt.

mvh

GMC 2500

Kjør diesel, bensin lukter python!

 

V8 Diesel Tech

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GMC 2500

Har en del 350 deler liggende her.

Komplett rollercam fra Clevite.

Den er litt snillere enn 92 Corvette

Clevite delenr. 1526 ( NY )

En del topper fra TBI / TPI motorer. Hovedsakelig 64 cc

Noen 350 block, med og uten oppsett for rollercam.

 

Er dette noe av innteresse så bare ta kontakt.

mvh

GMC 2500

komplett rolleroppsett er det du mener, cam løftere og vippearmer, fjærer????

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MrDanger

Er klar over at vortec topene er billige der, men kommer jo en del frakt, toll, og venting i tillegg da, og vet ikke om jeg gidder det.

Har fått tilbud på en hely ny tpi 350 , men vet ikke om det er mye problemer med å få satt inn den motoren, med det ledningsnettet og følere som skal til.

men får ta det som det kommer.

Regner med å bruke sånn ca opp mot 15000 kr på motoren i løpet av sommeren , og da må den vel begynne å gå litt :-)

ser du bor i norland, det er helt klart at en tpi bruker mindre bensin en en forgasser motor, men best efekt for du med en 700 kasse også. Er det original ledningssett som følger med eller et painless eller lignede???

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CamaroCab

komplett rolleroppsett er det du mener, cam løftere og vippearmer, fjærer????

 

Ja, komplett rollercam.

Cam, 16 stk. hyd. løftere, 8 stk. retiner´s ( briller ) 1 stk. retiner plate. m/ skruer og truste plate m/ skruer.

Skal prøve å få lagt ut et bilde, en eller annen plass.

Kommer tilbake med info om bilde, om det er noen som vil se det.

Vippearmer for roller har jeg også.

Må måle opp noen ventilfjærer, for å se om det er noen som holder mål.

Kjør diesel, bensin lukter python!

 

V8 Diesel Tech

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CamaroCab

ser du bor i norland, det er helt klart at en tpi bruker mindre bensin en en forgasser motor, men best efekt for du med en 700 kasse også. Er det original ledningssett som følger med eller et painless eller lignede???

 

Er ikke sikker på hva slags ledningsnett som følger med.

Men det sto i en van , som noen holdt på å sette sammen, men tror ikke di gidda mere, så skulle få kjøpe hele bilen for rundt 20000 da.

Er vel en del ombygging, til tpi da, hvis man må ha med alle følere og alt annet dritt :-)

men er sikkert noen som har prøvd det, som kan svare på det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GMC 2500

Har en del 350 deler liggende her.

Komplett rollercam fra Clevite.

Den er litt snillere enn 92 Corvette

Clevite delenr. 1526 ( NY )

En del topper fra TBI / TPI motorer. Hovedsakelig 64 cc

Noen 350 block, med og uten oppsett for rollercam.

 

Er dette noe av innteresse så bare ta kontakt.

mvh

GMC 2500

 

Er di toppene mye bedre enn di som står på en vanlig 350?

skal ta 11,3\1 i komp tengte jeg, eller noe sånt, blit det bra med di toppene???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MrDanger

 

Er di toppene mye bedre enn di som står på en vanlig 350?

skal ta 11,3\1 i komp tengte jeg, eller noe sånt, blit det bra med di toppene???

 

Hva mener du med vanlig 350?

Tenker du på den gamle mod. fram til 88.

Da er dem bedre, ja.

Om dem funker til 11.3 : 1 i komp?

Hadde jeg vist borring og cc i dom på stemplene, så kunne jeg svart deg konkret på hvilken komp du ville fått.

 

Send meg en mail eller PM, så skal du få et lite program for utregning av komp.

 

mvh

GMC 2500

Kjør diesel, bensin lukter python!

 

V8 Diesel Tech

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1- glem den tpi motoren...... de andre gir opp fordi dette er nesten umulig å få til uten å ha kjøpt nytt ledningssett eller ha ALLE kompnentene og ledninger+være veldig god på el ting....

 

2- bygge 350....har du block?veiv?

gå inn på

 

http://www.nitroz.se

 

der finner du masse deler. kjøp enkelt,vanlig hydraul kam holder kanske lenge,nytt roller oppsett koster 10t-15t nytt, skal du bygge en 400hp+ motor fyker tusenlappene fort.....

 

Så kikk etter en komplett motor som står i bil, det kan være den billibgste løsningen.

 

kjøp ikke alt som alle sier er helt fantastisk og ring rundt til de forskjellige delebutikkene og hør på pris....mye å spare....

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den motoren du har fått tilbud om står i en Van er det nok en TBI og ikke TPI.Mye tregere og tørstere enn TPI.Er det en TPI kan komplette universale ledningsnett kjøpes fra Painless Wirering.Da er det stort sett bare å montere bensinpumpe og plug and play.koster dog bortimot 5000.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår