Gå til innhold

Tree pip og blinkende (i)

Ranger emnet

zanor

Anbefalte innlegg

Audi A6 1996, 2,5TDI R5.

Når jeg vrir på tenninga piper det tre ganger og en rød varselampe begynner å blinke merket (i). Denne fortsetter å blinke til tenningen er skrudd av.

Bremseveske beholderen er full og klossene forran er bra.

Hva annet kan dette indikere?

Har lest att noen modeller har egen beholder for bremseveske til ABSen, har denne det?

Står også In 2 i km telleren noen sekunder etter oppstart men det er vel bare ett varlsel om olje bytte/service er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thoka85

Da det lyser rødt i dashbordet, og piper så er det et tegn på at noe alvorlig er galt og du ikke kan bruke bilen.

Sjekk bilen med diagnose system, så vil du få lest ut hva som er galt. Sparer mye tid og penger på det.

Om det hadde vært klossene så hadde det vært et pip, og gult lys med (O) lignende tegn.

In2 er service interval 2, som er den "største" servicen bilen ber om. Hvor reg reim blir byttet, olje og olje filter. Bremsene og andre små ting. Så kanskje bilen din varsler deg om reg reim bytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da det lyser rødt i dashbordet, og piper så er det et tegn på at noe alvorlig er galt og du ikke kan bruke bilen.

Sjekk bilen med diagnose system, så vil du få lest ut hva som er galt. Sparer mye tid og penger på det.

Om det hadde vært klossene så hadde det vært et pip, og gult lys med (O) lignende tegn.

In2 er service interval 2, som er den "største" servicen bilen ber om. Hvor reg reim blir byttet, olje og olje filter. Bremsene og andre små ting. Så kanskje bilen din varsler deg om reg reim bytte?

Regreim ble byttet for 200mil siden så den skal være i orden. Olje og olje filter er alltid blitt byttet hjemme..

Så pipingen kan være pga at den tror det er på tide med service?

Venter på kabel før jeg får lest ut feil koder..

Sjekk koblingene bak hjulet ved siden av fjørbenet, disse går til slitasjevarslerene.

Hvis det ikke går signal igjennom så blinker denne lampa.

Vet du att det er rød lampe som begynner å blinke og ikke gul som Thoka85 mener? Klossene er ikke gamle og koblingene ser i orden ut. Dog så er det biltema klosser så kan jo være att det er brudd i de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis du ikke har autocheck så er den lampen du mener til bremsesystemet.

Det er ofte at den kontakten bak hjulet blir full av salt og dritt slik at det blir brudd.

Hvis du åpner den og sprayer elektrorens i kontakta så kan det hjelpe.

Kom denne lampe i forbindelse med bytte av klosser forran, eller kom den helt tilfeldig?

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis du ikke har autocheck så er den lampen du mener til bremsesystemet.

Det er ofte at den kontakten bak hjulet blir full av salt og dritt slik at det blir brudd.

Hvis du åpner den og sprayer elektrorens i kontakta så kan det hjelpe.

Kom denne lampe i forbindelse med bytte av klosser forran, eller kom den helt tilfeldig?

Hvordan vet jeg om jeg har autocheck eller ikke?

Vet ikke når lampen kom egentlig for jeg har akkurat overtatt bilen. Selger sa att lampen var der pga att klossene manglet slitasjevarsler men når jeg skulle til å koble vekk varsleren så jeg jo att klossene var koblet til. Elektronikk rens er også prøvd..

Klossene er byttet på verksted, hadde heller ingen grunn til å ikke stole på selgeren da det er en kollega.

Må prøve å få målt klossene da.

Er det andre ting i bremsesystemet som kan få denne til å blinke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du ett display som viser OK hvis ingen feil blir funnet rett etter oppstart.

Feil på 2 krets bremsesystem, slitasjevasler, lite bremsevæske er ting som kan utløse lampen.

uten autocheck

med autocheck

Endret av Jesper1201

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil på flottøren(sensoren) i bremsevæskebeholderen er også vanlig. Da vil lampa indikere lite bremsevæske selv om det er fullt.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider