Gå til innhold

1974 Modell!!

Ranger emnet

Vw Digger

Anbefalte innlegg

• Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Vw Digger

IM000230.JPG

1.3 liter med passelate hester :D

IM000236.JPG

Intriøret var ganske strøkent

Mer bilder av andre vinkler og reparasjon kommer etterhvert!!:cool:

til din info. det er ikke en 1,3 l du har. det er mest sannsynlig en 1,5 l på 75 hk. og jeg har ikke glemt deg . det tar bare litt tid å få tatt de hersens bildene av lykta :-). kul bil. det er nesten så jeg blir nostalgisk. min var helt lik( med unntak av lyktene, jeg hadde firkantede) før jeg pusset den opp.

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn thor, tror jeg ikke maset på deg :D

ifølge ETKA er det en 1,3 liter på 60 HK, ZF motor!!

greit nok til å begynne med :D

Ja lønna var i boks, bestilte dempere på tirsdag, får dem på tirsdag neste uke, så i helga blir det nok research og planlegging!!

Foreløpig går dette på Ultra-Low budget :( måtte jo få en del regninger akkurat da!!!

jaja holder på å selge unna deler fra gamle biler så skraper jeg inn nok til å få den på veien, så tar jeg ting etterhvert!!

Jeg og kollegaen min diskuterte at jeg burde ha noe 7x13 toms

revolution/bbs/allycat på den med 195 i bredden på dekket, må måle klaring først, men blir nok til neste år :D

1996 Vw Passat 1,9 TDK

1990 Vw Transporter TD nedgradert til D :((trenger noe småtteri til denne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vw Digger

Morn thor, tror jeg ikke maset på deg :D

ifølge ETKA er det en 1,3 liter på 60 HK, ZF motor!!

hvem er etka? tror du bør sjekke den motoren din litt nermere. 1,3 blokka til vw ser ikke slik ut. den blokka som står i din bil er av 1,5 typen. så med mindre vw har laget en spesialversjon av denne blokka med 1,3 l volum så er dette en 1,5 l. jeg har noen orginale gti felger liggende. de ser ut som orginale hjul men bygger mere utover ( slipper å ha sentrum langt utenfor felgkanten) hvis du er interesert. fant også instrumentpanelet i går hvis du trenger noe fra det.

thor

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ETKA er delekatalogen som vw/audi bruker i møllersystemet

Kan godt dobbelsjekke, min far mener det samme som deg thor_no han synes den er større, men jeg er fremdeles fast bestemt på at det er en ZF motor, står i ETKA

1,3 40/44kw ZA,ZF

er på jobben nå, så kan ikke sjekke koden på 1,5 og 1,6 literen

skal bort til bilen sannsynlig på søndag, så kan jeg knipse koden :D

1996 Vw Passat 1,9 TDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by thor_no

hvem er etka? tror du bør sjekke den motoren din litt nermere. 1,3 blokka til vw ser ikke slik ut. den blokka som står i din bil er av 1,5 typen. så med mindre vw har laget en spesialversjon av denne blokka med 1,3 l volum så er dette en 1,5 l. jeg har noen orginale gti felger liggende. de ser ut som orginale hjul men bygger mere utover ( slipper å ha sentrum langt utenfor felgkanten) hvis du er interesert. fant også instrumentpanelet i går hvis du trenger noe fra det.

Instrumentpanel med turteller?? :D

stålfelger eller lettiser?? tror jeg kan få tak i noe nærmere (felgene altså)

1996 Vw Passat 1,9 TDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,9 1,1 og 1,3 motorene hadde fordeleren på enden av toppen. de hadde også insug og eksos på forskjellig side av motoren. 1,5 1,6 og 1,8 har fordeleren nede på siden av blokka eksos og innsug sitter på samme side.

stålfelger. ikke turteller desverre. har du sett på bildene jeg har sendt deg av baklyset?

thor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by thor_no

0,9 1,1 og 1,3 motorene hadde fordeleren på enden av toppen. de hadde også insug og eksos på forskjellig side av motoren. 1,5 1,6 og 1,8 har fordeleren nede på siden av blokka eksos og innsug sitter på samme side.

stålfelger. ikke turteller desverre. har du sett på bildene jeg har sendt deg av baklyset?

ikke sett dem enno, er ikke hjemme før 4 jeg :d

jo jeg er enig med deg ang. fordeler plasseringen, men husk at de bilene m fordelene på enden var biler som hadde tverrstilte motorer, synes det hadde blitt for lite plass for sånn motor, men kan undersoke også, har desverre ikke vognkortet til tidligere eier for å kontrollere der!!! men skal dobbelsjekke motorkoden, fordi det var noen 1,6 litere som også hadde Z i motorkoden..

jævlig moro med gamle biler som man må grave etter informasjon etter!!

1996 Vw Passat 1,9 TDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Ja, var uti hos bilen min idag!! ikke noe gøy dag idag når man bør ha endeledd avtrekker, får ikke ut fjærbeinet engang!!

men gjør ikke så meget da jeg ennå ikke har fått de nye demperne, så imorgen blir det rett til biltema å kjøpe avtrekker!!

men ellers var det ingen vrange skruer på bilen, en fornøyelse å skru på :)

Nå er motorkoden sjekket, dobbelsjekket og trippelsjekket: ZF!!

jaja burde hatt vognkortet, hadde vel litt å si der også!!

trenger visst ikke nye bremser foran heller ikke skive, så lufting av systemet bør gjennomgås, håpet å få den med prøveskilter til helga men blir vel urealistisk!!!

1996 Vw Passat 1,9 TDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider