Omega<3 Skrevet Mars 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2012 Hei, Lurer på korleis ein bytter toppakning på ein Omega A 2.0se 1987mod? Om detta er ein vanskelig jobb? Skal ikkje bytte på min, men hadde vå greitt å veta sånn ca korleis ein gjor da om an ska ryka ein gong i framtide! ;-) Takker for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mars 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2012 Man tar av den gamle og setter på den nye:) Tror ikke du behøver å bekymre deg, er ikke noe vanlig problem på disse, vanligere på B 16V. Enkleste er å skaffe ei Haynes bok, for å forklare en slik jobb etter hukommelse ender bestandig med at man glemmer noe. Men hvis du vet hvor pakningen ligger kan du komme langt ved å se på bilen din hvor mye du må plukke bort for å komme til. Det viktige ved en slik jobb er rengjøring, tiltrekkingsrekkefølge og moment på topplokksboltene, og å time registerreima riktig Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omega<3 Skrevet Mars 7, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2012 Ja har fått tak i ei Haynes bok, så ska ta å lesa litt i dan! ;-) Men Nokre andre ting ein kansje burde sjå etter når bilen har gått 275000km? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omega<3 Skrevet Mars 7, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2012 Har lyst på 3000 fangere om noken som har? Og sånn ca pris på lakkering av fanger? Noke spesielt utstyr ein kan kjøpe og lakkere sjølv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Mars 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2012 Det er fryktelig enkelt på de motorene der, har akkurat gjort det på min :-P husk at du har to delt topp, den øverste (ikke toppdekselet) skal ikke ha pakning, der gjør du det skikkelig rent å legger på ett tynt lag med pakningsguffe :-) Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omega<3 Skrevet Mars 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2012 Da viste ikkje, at da va todelt!. Men treng ikkje skifta, håpe på an har mange mil igjen! ;-D Konge Bila! Er nesten rustfri min, er berre litt nede med dørene! Men har sveist i begge hjulbuane, Men er ikkje fornøgd med sparklinge på den eine sida! Hvilken sparkel skal eg bruke! Er det ein grov og ein fin sparkel? og kor får ein tak i dette? Den andre sida er lakkert på verkstad, så den er 100%! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg