Gå til innhold

Bilskilter på biler som er mer enn 30 år gamle

Ranger emnet

Ratata

Anbefalte innlegg

Klippet fra Statens Vegvesen:

"En kommende endring i kjøretøyforskriften skal gjøre livet bedre for veteranbil-folket

og andre bilentusiaster. Det skal nå bli lettere å bruke datidens bilskilter på biler

som er mer enn 30 år gamle. [2004-03-14 16:15]"

Les artikkelen her....

:D :D

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er nytt med denne regelen?????????? At på biler registrert mellom 1971 og 1974 skal kunne montere "ikke- refleks" skilt?

Skulle ønske at flere valgte "tidsriktige" og "riktige" skilter på sine veteranbiler, slik at gamle personbiler ikke kjører med "tilhengerskilter" eller "busskilter" (skiltserier) fordi det passer med et siffer i biltypen.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er det vel ytterst få som bryr seg om hvilken serie skiltene kommer fra da :) er bare hardcore entusiaster som deg kansje? :) syns det hadde vært mye kulere å hatt noe med z eller 240 i skiltet mitt en et random skilt fra den tiden bilen var ny :)

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som har fått skilter på sin 240Z (før 1.1.71 - importbiler) som har feks Z-70240, Z-24070, S-24070 osv.

Jeg klarte det umulige å få registrert en importbil på Z-71240 (1971 modell)... Jeg tok en "spansk en" og begrunnet det med at bilen var f.g.reg i USA 1.1.71 mens "øvrigheta" i Norge definerte regelen med "registrert ETTER 1.1.71" Hadde bilen vært registrert i Norge 2.1 eller senere hadde jeg måttet bruke de lokale bokstavkombinasjonene på et moderne skilt. - Og tenk - det gikk...

Når det gjelder "hardcore" så er det nok veldig mange av dem i landet her. LMK er faktisk en veldig stor organisasjon med ti-tusenvis av medlemmer representert i over 100 veteranvognklubber. NVK (norsk veteranvognklubb) er også svær, og akkurat denne diskuskjonen om riktige eller feile nummerskilt går relativt høyt - hele tiden.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider