Gå til innhold

Nye sommerdekk til Caddy: Noen tips?

Ranger emnet

Javel

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...

Eg ser ikkje at det står priser der inne. Viss ikkje blir det vanskeligt å anbefalle dekk.

Eg veit ikkje om caddy må ha varebildekk eller om vanlige dekk går greit. Må da ha lasteindeksen som står i vognkortet + lasteindeksen på dekka inne hos Dekkmann.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får sjekke ut kva slags priser det er på dekka. Du trenger sikkert ikkje testvinner til ein caddy, men ok dekk som er greie på vått føre. Er nok ikkje so dyre dekk til den dimensjonene du trenger.

Eg kjøper vinterdekk hos byttdekk.com og sommerdekk hos dekkonline.com.

Du kan sjekke prisene litt rundtom. Hugs at omlegging kommer i tiillegg, so det er ikkje sikkert at det koster meir hos Dekkmann.

Dei hos Dekkmann kan og sikkert anbefalle dekk til bilen din. Du kan ta anbefallingen med ein klype salt, men sia dei jobber med dekk, so har dei vanligvis grei peiling på dette.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Du nevner berre dekkmerke so det er ikkje lett å velge.

Ok. Hva annet er av betydning å vite? Det trengte ikke være c-merking fikk jeg vite (Det sto i vognkortet)

Så det er det ikke på noen av dem, og alle har jo samme dimensjon.

Ingen av de merkene som er kjent for å være spesielt brukbare eller dårligere?

Alle sa selvsagt at "det var bra dekk".

Oppdatering: Ja har nå sett litt rundt på dekktester, og det virker klart som at merket Semperit

kommer best ut av disse overalt, og ganske godt opp og av og til. Marshall så jeg ikke nevnt engang noe sted.

Det er de eneste jeg fikk spesifisert referanse på også. De er; 175/65 R 14 TL Comfort-life 2 82 T.

Endret av groenn
Lenke til kommentar
Del på andre sider