Gå til innhold

effektanlegg til audi 80 2.0E og powerfilter

Ranger emnet

ole.mann09

Anbefalte innlegg

hei

bilen er ein audi 80 2.0E - 1993 modell med innsprøytning motor

eg har lyst på effektanlegg til audi 80en min og har lite med erfaring med dette og lurer på hva som ikkje er så dyrt og noe som ser bra ut (anbefalinger)

også har eg lyst på powerfilter, men noen sier dette ikkje funker pga, luftmåler og sånt, gjør dette noen skader at bilen går dårlig og fusker vist eg monterer powerfilter

LINK til powerfilter eg tenker

http://biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Tuning/Filter/Sportluftfilter-33230/

.:ole:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Effektanlegg gir ingen effektøkning på original motor. I verste fall kan du ende opp med redusert effekt. Kjøp eksos med rørdiameter lik den som er originalt, dette er alltid det beste, samt free-flow potter (potter man kan se rett gjennom).

Powerfilter er bare tull, heller ikke dette gir merkbar effektøkning, om enn målbar. Ordet powerfilter høres flott ut, bare for at folk skal kjøpe noe de ikke trenger eller har bruk for. Bruk bilens originale filter, det er nok det beste, samt det er stort nok på 2.0E. Oljeinnsatte filter har den ulempe å danne oljefilm på LMM slik at denne ikke fungerer som den skal.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thoka85

Jeg satte på simons effekt anlegg (fra kat og bakover) på min 93 Audi 80 2.0liter. Merket ikke noe forskjell på effekten, kanskje bitelit mer villig på høyt turtall, men fikk jo mye bedre lyd i bilen. Men om det er verdt det? Egentlig ikke.. Jeg gjorde det pga hele eksosen var opprustet og jeg måtte inn med nytt. Og prisen på originalt og simons effekt anlegget var nesten likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...