Gå til innhold

hvor mye tilpassing må til for og få denne motoren inn i golfen?

Ranger emnet


yosi4

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg har en golf 2 1990 med 1.6l (pierburg gasser) og denne har begynt og tulle veldig.

og siden min motor har Høy km stand vurderer jeg og bytte ut denne motoren til en annen.

har sett på Golf Gti 2.0 fra 1995 (Motorkode:2e,agg eller ady)

 

Må jeg også bytte elnett for og få denne inn? kan jeg få det godkjent?

 

takk

jon

Don't follow me, I'm lost too..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Motor passer rett inn, men der stopper det også. De motorene du nevner er injection-motorer, du trenger da ledningsnett og hele innsprut-systemet fra en annen bil. Bensinpumpen du har nå må byttes da den leverer for lavt trykk til inj. Bremsene må oppgraderes for å få dette godkjent.

BTW. I 1990 hadde ikke Golfene Pierburg-gasser, men Monojetronic ;) Dvs du kan bytte motor med en annen Monojet-motor i bedre tilstand. Hva feiler bilen din i dag?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er snakk om 2.0l 8v her.. så er vel enklere å få denne inn i bilen enn en 16v? :)

 

Trodde ikke det var så voldsomt mye forskjell på ledningsnettet til 8v'eren...

 

Edit: Var ganske sikker på at det var Pierburg gasser på 1.6'en også... Men skal ikke krangle med Vw guden ;)

 

:hailvw

Endret av ThomasEK

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, litt fort i svingene her, la ikke merke til at du hadde skrevet 1.6. Men det gjør ikke saken noe bedre ang motorbytte. Ledningsnettet du har i dag er ikke videre kompatibelt sammen med ECU for injection, enda verre om ny motor har el-dyser, LMM osv ;) Som sagt, motoren passer rett inn, men det blir mye ekstra. Det enkleste du kan gjøre er å rense/justere gasseren, at det er her feilen ligger. Eller kanskje det er så enkelt som at gummiflensen under gasseren er sprukket? Går ut ifra at plugger og tenningstidspunkt er sjekket og ok?

Om du absolutt skal bytte motor så bytt med en 1.8 gassermotor, da er nesten alt plug&play :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, litt fort i svingene her, la ikke merke til at du hadde skrevet 1.6. Men det gjør ikke saken noe bedre ang motorbytte. Ledningsnettet du har i dag er ikke videre kompatibelt sammen med ECU for injection, enda verre om ny motor har el-dyser, LMM osv ;) Som sagt, motoren passer rett inn, men det blir mye ekstra. Det enkleste du kan gjøre er å rense/justere gasseren, at det er her feilen ligger. Eller kanskje det er så enkelt som at gummiflensen under gasseren er sprukket? Går ut ifra at plugger og tenningstidspunkt er sjekket og ok?

Om du absolutt skal bytte motor så bytt med en 1.8 gassermotor, da er nesten alt plug&play :)

 

 

 

Har du erfaring med weber i stede for pierburg?

Don't follow me, I'm lost too..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf 2 har retur på forgasser modellene også. Ut\retur går jo ut av samme enheten som er skrudd fast i tanken sammen med pumpe i tanken og nivåmåler. Om du ikke har retur trenger du bare bensinmålereneheten fra en innsprut modell.

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår