Gå til innhold

Kjøp av ny Superb Elegance 4x4 DSG

Ranger emnet

torell

Anbefalte innlegg

Første innlegg, håper på gode råd.

Vurderer sterkt å kjøpe en ny Superb Elegance 4x4 DSG. En del utstyr som Columbus, Park ass., skinn, elektriske seter, elektrisk bakluke, hengerfeste, 17" sommer og vinter, mørke bakruter, solgardin bak, parkeringsvarmer er en del.

Noe hører med Elegance og noe er i en pakkeløsning.

Bygger jeg denne på nettet koster det ca 542000, men vet ikke om prisen har tatt hensyn til utstyr som inngår i pakke.

Håper noen kan gi en tilbakemelding på dette utstyret, noe viktig som mangler?

Hva kan man forvente av rabatt hos forhandler? 2-3-4%

Håper på mange svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, tror du bør reise til en Skoda-forhandler og bygge bilen din der.Det ligger forskjellig utstyr i de forskjellige pakkene du kan få til bilen...

Hvis jeg ikke husker feil så var vel full pris på bilen min ca 560000.- og jeg fikk den for 529000.-

Det er en hvit 170hk,4x4,elegance med det meste av utstyr....det eneste jeg ikke har er varme i baksetene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Jeg tenkte også droppe varme i bakseter. Du, eller de som sitter der, har ikke savnet det?

Har forsåvidt vært hos forhandler og fått pris, men lurer så klart på hvor langt jeg kan presse prisen. Du greide altså 5,5% avslag.

Har du det 10 høyttaler-systemet? Hadde tenkt å droppe det, leser at det er forskjellige meninger om det er noe vits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 høytallere er et must! spiller utrolig godt! vi har hjemme en ny superb 2.0tdi 140hk med DSG og 4x4. kom på rundt 565000kr elns :)

Baksete varmer er også greit å ha om vinteren, hvis foreksempel ungene eller noen andre kommer inn og er litt blaute på buksa :)

ta 16" vinterfelger da det holder seg bedre på veien :) og 18" sommer hjul. men som sakt, ta også besøk en forhandler og bygg bilen din der, er så mye forskjellige ting du kan få til forskjellige pakker, også kan du sammenligne de forskjellige utstyrs pakker med samme utstyr, kan fort bli forskjell i pris selvom det er samme utstyr!

Skoda octavia 08' 4x4 1,9tdi L&K <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

565000 sier du. Ventilerte seter eller soltak el som har dratt opp prisen veldig mye da?

Hadde for enkelhetens skyld tenkt å ta 17" på begge. Er det så klart bedre med 16" på vinter?

Jeg har 16" vinter selv på min Superb. Er ikke så fornøyd med det p.g.a. utseende, fordi jeg syns 16" ser for puslete ut på Superb. Så hele min vurdering er utfra utseende, ikke fra å ha prøvd i praksis. Men hadde jeg skulle valgt i dag, hadde jeg valgt 17" på vinter. Lykke til med bilhandel. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider