Gå til innhold

Feil med ABS og antispinn

petterht

Anbefalte innlegg

Hei.

Når jeg starter bilen, hender det at lyset for ABS og Antispinn lyser i dashbordet. Når dette skjer, fungerer ingen av delene. Når jeg så stopper motoren, og starter igjen, kan lysene forsvinne og alt er som normalt. Lysene kan komme tilbake etter 2 min eller 15 min.

Totalt kjører jeg mest uten ABS og antispinn, noe som ikke er ønskelig! Har dere forslag på hva det kan være? Kan det være noen sikringer? Har fått et forslag om å koble av batteriet en natt, slik at det elektriske blir "resatt" - har det noen hensikt?

Et verksted har nettopp justert bremseslangen på venstre bakhjul(slik at den ikke skulle bli truffet av hjulet), men jeg tviler på at det er noen sammenheng.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk sikringene! For ABS og antispinn! Hadde selv problemer med det men fant ut at jeg hadde fire eller flere sikringer til dette og måtte bytte to og da funket alt igjen!

Hender det at de blir deaktivert når du eventuelt treffer et lite hull i veien osv?

Det skal jeg sjekke. I dag oppdaget jeg forresten at om jeg vrir nøkkelen til hakket før motoren starter, hvor radio/elektriske vinduer osv fungerer, og lar den stå der i noen sekunder fungerer ABS og antospinn. Men hvor lenge de fungerer, varierer fra gang til gang. Om det er sikringer, tenker jeg de vil lyse uansett?

Hei, det er riktig at det kan være ABS føleren som kan være gåen. Men jeg vil samtidig tipse om at dersom du har et defekt hjullager er dette også en relevant årsak til at ABS og antispinnlampen kan begynne å lyse.

Håper virkelig ikke at det er hjullageret, men skal få den på verksted med en gang noen av svart på spørsmålet over .

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider