Larsjakobs Skrevet Mars 12, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2012 Kjøpte for noen uker siden en 06 Santa Fe med 2,2 l og automatkassen. Storfornøyd med bilen, men irriterer meg over unødige girskift på automatkassen. Jeg syns den girer ned alt for tidlig i forhold til hva som er nødvendig i forhold til momentet og hastighet. Dette lar seg til en hvis grad kontrolleres av følsomhet på gassen, men er på langt nær optimalt. Er det noen av dere som vet om automatkassen kan omprogrameres slik at dette kan unngås? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonique Skrevet Mars 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2012 Kjøpte for noen uker siden en 06 Santa Fe med 2,2 l og automatkassen. Storfornøyd med bilen, men irriterer meg over unødige girskift på automatkassen. Jeg syns den girer ned alt for tidlig i forhold til hva som er nødvendig i forhold til momentet og hastighet. Dette lar seg til en hvis grad kontrolleres av følsomhet på gassen, men er på langt nær optimalt. Er det noen av dere som vet om automatkassen kan omprogrameres slik at dette kan unngås? Vet det er flere som har irritert seg over dette på Santa Fe.. Har aldri hørt om en omprogrammering selv, men hvem vet. Begynner å bli noen Santa Fe medlemmer inne på forumet nå.. www.hyundaforumnorge.com .. kan jo prøve å høre der. Eller så har svenskene et forum med medlemmer som innehar en god del kunnskaper (de er flere Hyundai eiere enn oss). Siter Hyundai Forum Norge: www.hyundaiforumnorge.com 97 Hyundai RD Coupe 2.0L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Santafe06 Skrevet Juli 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2012 Har selv ønsker om ny programvare. Synes den girer altfor ofte. Det skal jo nesten ingenting til for at den girer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg