Gå til innhold

Viserene på bensin og tempratur målerene lever sitt eget liv

Ranger emnet

Fristar

Anbefalte innlegg

hei eg har eit problem me at bilen tapper seg for strøm på grunn av at viserene beveger på seg når ikkje bilen er i gang

korleis skal eg forklare de, du hører eit på ein måte som eit rele klikker så går viserene fra 0 - 100 %

noen som har noen formeining om kva dette kan være

tilbakemeldig tas i mot med stor takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig. Det eneste som er felles for temp- og tankmåler er at begge er forsynt fra en felles konstantspenningsregulator. For meg høres det ut som bakstykket på tenningslåsen som gir kontakt, noe som vil medføre at mer utstyr i bilen er spenningsatt (pot. 15 med spenning på). Når dette skjer, plugg da av pluggen bak på tenningslåsen for å se om alt da blir normalt.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig. Det eneste som er felles for temp- og tankmåler er at begge er forsynt fra en felles konstantspenningsregulator. For meg høres det ut som bakstykket på tenningslåsen som gir kontakt, noe som vil medføre at mer utstyr i bilen er spenningsatt (pot. 15 med spenning på). Når dette skjer, plugg da av pluggen bak på tenningslåsen for å se om alt da blir normalt.

er denne pluggen vanskelig og komme til ? prøver å hjelpe dama men bilen er i ålesund og eg er langt unna.. er de liksom rett under rattet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde montert xenon på min golf, aldri vært plaget på 3 år, men en dag skjedde det:P Da spratt alle nålene opp og det stod skrevet CErr der hvor KM stand står:) hehe.

så stoppet jeg bil, og da stod viserne på 40km/h, 2500rpm, mye bensin osv.

koblet fra xenon og batteri, byttet til orginale pærer og koblet på batteriet igjen da datt viserne ned igjen:)

Ikke sikkert dette var til hjelp, men aldri vært borti noe slikt:)

[-1986 VW Jetta 1.6 -]

[-2003 Audi A4 1.8T stv-]

[-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT

[-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT

[-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker

[-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider