Gå til innhold

Sprekk i toppen eller noe... :(

Ranger emnet

Stephan

Anbefalte innlegg

Hei.. Etter en lang kjøretur i går så var det noe rart som skjedde.. Bilen begynte å gå varm. Jeg stoppet å fyllte opp vann osv, så kjørte jeg... så skjedde det samme igjen. Jeg tenkte at kanskje termostaten var gåen. Jeg kjørte bare hjem å parkerte. Så skulle jeg ut en liten tur i dag... Fyllte opp vann og kjørte.. Jeg merket fort at ting ikke var som det skulle, så jeg snudde og kjørte hjem igjen. Jeg la merke til at eksosen var ekstremt hvit. Da jeg kjørte mot oppkjørselen vår var det så vidt gassen fungerte.. den ville ikke lystre i det hele tatt. Da jeg stoppet kvalte motoren seg med en gang. Så hørte jeg en snål dunke lyd fra motor rommet. Jeg åpnet å så at radiator slangen pulserte på en måte. i ca samme rytme som et hjerte. Dunket som bare det. Så åpnet jeg oljelokket, å i helvete sa jeg til meg selv.. hehe. Det var det en skikkelig kjukk brun masse oppi.. så ut som sjokolade krem. Fysh!! Har snakket med en på bilcentrum, og han sa at det garantert var sprekk i toppen med en gang! Prisen kom seg på ti lapper for bare delene jeg trengte! FY! Så kommer arbeids penger oppå der igjen!!! Hadde faktisk planer med disse pengene..:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: Hva ville du gjort??? Eller noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by C0bra

Lim toppen med superlim:D Neida, men du må nok enten kjøpe ny eller brukt topp og skifte.. Du sparer jo endel penger på å skifte selv..

Åssen tror du det er å gjøre for en som kan å skifte olje/filter, fylle bensin å skifte dekk? hehe.. ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan godt være det bare er toppakninga ja,ikke så lett å vite før en får av toppen. kan ta med toppen til sylinderservice feks,så kan dem sjekke om toppen er sprekt for deg, husk å rense olja ,tapp alltid olja sist under toppakning bytte,før du skal starte så har du på ei billig olje med motor flush i så kjører du den igjenom,tapper,så fyller ny olje.

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider