Gå til innhold

Sprekk i toppen eller noe... :(

Ranger emnet

Stephan

Anbefalte innlegg

• 3 weeks later...
Originally posted by Stephan

Hei.. Etter en lang kjøretur i går så var det noe rart som skjedde.. Bilen begynte å gå varm. Jeg stoppet å fyllte opp vann osv, så kjørte jeg... så skjedde det samme igjen. Jeg tenkte at kanskje termostaten var gåen. Jeg kjørte bare hjem å parkerte. Så skulle jeg ut en liten tur i dag... Fyllte opp vann og kjørte.. Jeg merket fort at ting ikke var som det skulle, så jeg snudde og kjørte hjem igjen. Jeg la merke til at eksosen var ekstremt hvit. Da jeg kjørte mot oppkjørselen vår var det så vidt gassen fungerte.. den ville ikke lystre i det hele tatt. Da jeg stoppet kvalte motoren seg med en gang. Så hørte jeg en snål dunke lyd fra motor rommet. Jeg åpnet å så at radiator slangen pulserte på en måte. i ca samme rytme som et hjerte. Dunket som bare det. Så åpnet jeg oljelokket, å i helvete sa jeg til meg selv.. hehe. Det var det en skikkelig kjukk brun masse oppi.. så ut som sjokolade krem. Fysh!! Har snakket med en på bilcentrum, og han sa at det garantert var sprekk i toppen med en gang! Prisen kom seg på ti lapper for bare delene jeg trengte! FY! Så kommer arbeids penger oppå der igjen!!! Hadde faktisk planer med disse pengene..:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: Hva ville du gjort??? Eller noe...

Det høres ut som om toppakningen har gått, men har du kjørt motoren for mye varm så har kanskje toppen blitt sjeiv eller sprukket...!!!

BMW!!!

1996 Peugeot 605 SRDTX 2,5 Turbo Diesel

(160hk/320NM).. Greenfilter, Chip (155), vannkjølt intercooler (ombygget), bygger om eksosanlegget til 2,5" med 2x2" ut nå (uten cat) finjustert Dieselpumpe, .. (målet er 180hk+ og 380NM+) Går godt opp til 220 km.t (speedofeil kun 3% målt med GPS)..

17" OZ Racing byttes mot 18" eller større!! kan betale mellomlegg.. Bolts: 5x108 (Peugeot)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

altså, om du trør av kjeda på en sykkel, så trenger du vel sikkert ikke å kjøpe nytt bagasjebrett?

:rolleyes:

hvis du ikke ville ha nytt lokk da... koster sikkert flesk bare for slike småting..

cut the middle man!

hehe.. nåda:) Ble sjekket over hele greia med det samme.. vet ikke hva den tappen i midten nederst inne i lokket heter.. men var værtfall nesten helt borte.. så måtte ha ny:) Motoren er iallefall så go som ny nå..... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMW!!! (sol.no)

Det høres ut som om toppakningen har gått, men har du kjørt motoren for mye varm så har kanskje toppen blitt sjeiv eller sprukket...!!!

BMW!!!

Vet ikke om jeg skal si hva jeg mener om bmw jeg... fine biler, men jeg synes liksom at image til bmw er ødelagt av en eller annen grunn... hvis noen skjønner hva jeg mener. Synd egentli... men smaken er som baken... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider