Gå til innhold

Golf III 97 mod instument + tenningsproblemer

Ranger emnet

amazon1967

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en golf 3 i dag men bensinmåler virker ikke og

det står error i km teller men den teller ser det når jeg stopper bilen og tar

ut nøkel da ser jeg den har telt. Tankmåler står på min hele tiden rører seg ikke

Noen som vet hva det kan være med noen av de tingene, jeg har sjekket alle sikringer inni bilen

alle var hele

Hvordan får jeg ut speedometeret noen diy for dette?

Bilen fusker også men det tror jeg er fordeler og rotor tok det opp nå men torde ikke ta av

rotor da den var nesten spist opp (legger ut bilder i morra av Norges værste rotor og fordelerlokk)

Og hvordan setter jeg på de lysene som sitter i fangern?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får quote meg selv fra et annet innlegg:

Hadde montert xenon på min golf, aldri vært plaget på 3 år, men en dag skjedde det:P Da spratt alle nålene opp og det stod skrevet CErr der hvor KM stand står hehe.

så stoppet jeg bil, og da stod viserne på 40km/h, 2500rpm, mye bensin osv.

koblet fra xenon og batteri, byttet til orginale pærer og koblet på batteriet igjen da datt viserne ned igjen.

Så har du xenon, prøv å koble dem ut:)

Lysene i fangern(tåkelysene) får du på ved å dra ut lysbryteren.

Å hadde du giddet å lest litt, haddu du funnet en DIY tråd og funnet denne HER

[-1986 VW Jetta 1.6 -]

[-2003 Audi A4 1.8T stv-]

[-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT

[-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT

[-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker

[-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du bare tåkelysfunksjon bak. Da må du evt skifte hovedlysbryter, til den med dobbel tåkelysfunksjon. Du får nå bare tåkelys bak.. Stikk på høggern og se etter en så bryter. På den bryteren er det indikert to lamper, i stedet for din med bare èn. Jeg kjøpte min for 50 kr på høggern. Eller så ligger det en DIY ute her, som hjelper deg med å modifisere din bryter slik at du kan benytte deg av tåkelys også foran. Det er strekt opp kabler fra bryteren din og til en stor svart "plugg" som ligger over radiatoren din. Skaff deg enten hovedlysbryter med dobbel funksjon, og original ledningsnett + relè, da er det bare å koble opp det fra "pluggen" og i dine tåkelys også deretter sette relè i nr. 10 i sikringsboks ved pedalene inne i bilen, og vips så har du lys.

Rett meg noen hvis det var feil forklart. Som sagt det ligger en DIY for dette på forumet http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/golf-3/62527-d-i-y-do-it-yourself-trad-golf-3-a.html

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

"Kjærligheten vokser ikke på trær. Den bygges i Tyskland."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt pluggene også, og sjekk tenningskablene + coil.

For å få ut pluggene i midten på 1.6 motor bør du ha egnet pluggnøkkel. Pluggpipe og en 3/8 forlenger med bøybar ende.

10-1201_m.jpg

http://biltema.no/no/Verktoy/Handverktoy/Pipe--og-Nokkelverktoy/Piper-adaptere-og-forlengere/Forlengere-101201/

En grei måte å sjekke for sprekker og overslag i tenninga er å bruke en spruteflaske med vann.

Når bilen går pent på tomgang sprayer du litt vann på coli, fordeler, og pluggkabler.

Om motoren stopper har du lokalisert en sprekt fordeler eller coil.

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig å lese ut feilkoder fra ECU. De blir til en viss grad lagret.

Ikke noen feilkoder for dårlig tenning.

Du har beskrevet at "bilen fusker ved javn fart ikke ved pådrag"

Har du noe mere å tilføye?

Gjelder det både kald og varm motor etc.

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når bilen er kald må jeg sitte inni og holde den i gang sto på tomgang nå

satt på ac da døde den ut med en gang har fått ut en pluggene i mitten

den var det masse belegg på så ut som koks på den ene så den tror jeg ikke er skiftet på

lenge gjorde denne så rein jeg klarte men det hjalp ikke hvordan kan jeg finne ut om

det er igjennomslag eller noe annet galt med den sylynderen alle andre plugger så bra ut utenom den ene

Lenke til kommentar
Del på andre sider