Gå til innhold

motorfeil mondeo mk2 diesel

jorock

Anbefalte innlegg

Når motoren står en stund (5-15 min) på tomgang så har den en tendens til å ruse seg opp når du begynner å bruke gassen igjen. vis den får lov så går den nok opp på på maks turtall i et øyeblikk for så å funke normalt til neste gang den står på tomgang en stund.Og når de skjer så ryker den noe vanvittig......

Så det er ikke tvil om at den få ALT for mye diesel et øyeblikk.

Og når du holder gassen helt i ro på f.eks 80 km/t så kjenner du at den rykker litt. Akurat som at en sylinder detter ut og inn.

Jeg har tro på at det er noe i dieselpumpa som er i ulag..

Jeg har hørt at det skal være flere tilfeller av tilsvarende problem.

Har sjekka det som har med slanger inn og ut av pumpe .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er vel det tryggeste før man demonterer noe som helst...

Men er du sikker i din sak at det er olje i cylinderen som er problemet?

Jeg synes ikke den har STORT oljeforbruk. for det oljeforbruket skulle jo vært stort og bilen er foroldsvis lettstarta(stemelringene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ikke sikker, og derfor er en komptest et sted å begynne. Men det at du må kvele den gjør meg forholdsvis sikker. Det skal jo ikke så mye olje til nå motoren er varm. Kompis hadde en gammel Hi Ace, med moderat forbruk. Han ble rimelig overraska da bilen plutselig akselrerte fra 80 til 120 km/t uten at han ga mer gass (at en Hi Ace akselrerer er bortimot en sensasjon uansett)

Kom til å tenke på en ting. Mener å ha vært borti at den kan dra i seg litt olje via vakumpumpa, men jeg klarer ikke her og nå å forestille meg hvordan..

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider