snooka Skrevet Mars 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2012 hei! jeg er ganske ny her.. tenkte jeg ville prøve og bli litt klokere så har noe sprm.. temperaturen min ligger ca på 65-70 kjører jeg hardt over en lengre stund så får jeg ca 88-90 grader 2 min etter faller den ned igjen rundt 65+. er det normalt? siste dagene har den begynt og bruke litt mer besin en normalt. trykker jeg gassen i bund så vil den jo bruke mer men legger historien kort ; trakk den ut fra 2 til 5 alt det den var god for så turen var vel ca 2-3min max og da gikk jeg fra nesten halvtank til tom varsel lampen gikk på. er det også normalt? beklager mye dumme svar men er så grønn som jeg kan bli.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2012 Problem 1: Er nok termostaten din som står i åpen posisjon hele tiden. Problem 2: Hvis det er så ille som du sier der, så er det en lekkasje ett sted. Evt. hvis du overdriver litt så kan LMM/Lambdasonde være defekt, men da skal den bruke unormalt mye ved rolig kjøring og bilen går ikke som den skal. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snooka Skrevet Mars 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2012 Problem 1: Er nok termostaten din som står i åpen posisjon hele tiden.Problem 2: Hvis det er så ille som du sier der, så er det en lekkasje ett sted. Evt. hvis du overdriver litt så kan LMM/Lambdasonde være defekt, men da skal den bruke unormalt mye ved rolig kjøring og bilen går ikke som den skal. takk takk da får jeg prøve og bytte den.. ja jeg synes selv det var helt ekstremt selv med besin sluket. lukter ikke og kan ikke se lekasje.. for jeg har jo kjørt i noen dager og har ikke minket så mye med av og på gassing.. men som sagt tømmer 2 til 5 gir så ser du virkelig nåla forsvinner ganske så fort nedover.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mondeo4x4 Skrevet Mars 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2012 1.8T som de fleste andre audier skal ha 90grader. Nåla skal stå rett opp ;) Allefall var det slik på A41.8TQ, A3T, og tilogmed Passat 1.9TDI. Tror jeg har byttet termostat på både A4'en og A3'n. Men kan ikke huske jeg fikk ALLVERDEN økt bensinforbruk av den grunn. Siter 08 passat blue, GII syncro, A3 1.8T, corrado g60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snooka Skrevet Mars 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2012 nei jeg vet ikke hva det kan være som sagt. det skjer kun med bånd hyling over en liten stund.. typ : presser oppi 5-5,5 omdregninger allså en hard forbi kjøring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snooka Skrevet Mars 31, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2012 har funnet ut at jeg har 87-90 grader på motoren men viser kun 60.-68 inne i bilen. så jeg tror det er en føler.. noen som vet hvor denne kan ligge evt noe jeg kan lese meg frem til? jeg er som sagt mega grønn.. så alt må læres Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mondeo4x4 Skrevet Mars 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2012 (endret) bilen har noe som heter termostat som justerer temperaturen på vannet. Denne skal justere vannmengen som går igjennom radiator og kjøler ned vannet. så har bilen flere givere som leser av temperaturen. noen givere gir temperatur informasjon til ecu/motorstyringa. en gir info til måleren du har i instrumentpanelet. det kan jo være en eller flere som er deffekt kjøp deg en haynes bok :) står et og annet bra der ;) Endret Mars 31, 2012 av mondeo4x4 Siter 08 passat blue, GII syncro, A3 1.8T, corrado g60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg